آخرین مقالات

تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده

  1. Home
  2. /
  3. آموزش طراحی سایت
  4. /
  5. تفاوت سایت آماده و...

این روزها بازار کسب و کارهای اینترنتی بسیار داغ شده است و همه به دنبال سهمی برای خود از این بازار داغ فروش اینترنتی هستند. اما شاید یکی از سئوالاتی که بسیاری از افراد و مدیران کسب و کار را به فکر ببرد تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده  برای بیزینس خود می باشد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد از تمامی جنبه ها این موضوع را بررسی نماییم پس با ما همراه باشید.

سایت آماده چیست؟

سایت آماده چیست
سایت آماده چیست

اگر به دنبال این هستید که برای خود یا شرکت خود یک سایت داشته باشید حتما در اینترنت جستجو کرده اید و با قیمت های گاها مختلقی و شاید کمی عجیب و غریب و در برخی مواقع بی حساب و کتاب روبرو شده اید. برخی ها قیمت هایی زیر 3 الی 4 میلیون و برخی هم قیمت های 60 – 70 میلیونی اما واقعا این قیمت ها بی حساب کتاب است؟

بسیاری از افراد و شرکت هایی که به شما قیمت های کمتر از 5 الی 10 میلیون تومان برای یک سایت میدهند در بیشتر مواقع از سایت های آماده یا CMS های آماده برای طراحی سایت شما استفاده می کنند. این سایت های آماده که معمولا از با سیستم وردپرس و یا جوملا طراحی شده اند یک بار طراحی می شوند و به افراد زیادی فروخته می شود.

البته این موضوع ارتباط مستقیمی به شرکت و یا فردی که این سیستم را به شما میفروشد دارد ولی طی تجربه های بدست آمده کمتر کسی واقعا علاقمند به طراحی سایت، اونم با این هزینه پایین را دارد. در نیتجه شما باید با این واقعیت روبرو بشید که ممکن است چند وقت دیگر هم شکل سایت خود را در ظاهر سایت رغیبتان ببینید.

خوب تا اینجا مشخص شد که سایت های آماده ممکن است توسط بسیاری از مشاغل و افراد و حتی رغیبان شما خریداری شده باشد و برند شما هیچ وقت به دلیل نداشتن یک شکل منحصر به فرد و خاص نمی تواند جلوه ویژه ای داشته باشد که به خاطر مشتریان سپرده شود.

اما این تنها مشکل سایت های آماده نیست !

درسته در سایت های آماده ما خیلی موضوع کپی طراحی و ظاهر سایت را داشته ایم ولی این موضوع تنها برای یک سایت آماده یا یک سایت از قبل طراحی شده نیست و ممکن است طراحان گرامی سایت هایی که از 0 تا 100 هم طراحی شده است را هم بی نصیب نگذارند و هم شکل و ظاهر آن را بسازند همانند دیجی کالا که از 0 تا 100 طراحی شده است ولی شما می توانید قالب آماده وردپرس دیجی کالا را با قیمتی کمتر از 200 – 300 هزار تومان تهیه و خریداری نمایید.

خوب حالا شاید کفه ترازو برای یک سایت آماده با یک پورتال یا سایت از صفر تا صد طراحی شده یکی باشد اما باز هم اشاره میکنم توی سایت های آماده این موضوع خیلی خیلی بیشتر از سایت های برنامه نویسی شده مشاهده میشه و اصلا علت همین ارزون بودن قیمت سایت های آماده هم فروش آنها به افراد زیاد می باشد.

سایت برنامه نویسی شده چیست؟

سایت برنامه نویسی شده چیست
سایت برنامه نویسی شده چیست

در زمان های گذشته هر کسی که می خواست سایتی برای خود داشته باشد به ناچار باید یا خود دست به کار برنامه نویسی میشد و یا پول های عزیز خود را خرج میکرد و برنامه نویسان را برای کار خود استخدام میکرد. این روند تا زمانیکه CMS ها و سایت های آماده به سرکار نیامده بودنند با ناچار اجرا میشد، اما بعد از ظهور این سیستم ها کم کم شرکت ها و سازمان ها به دلیل صرفه جویی در هزینه ها رو به سایت های آماده کردنند.

اما در بسیاری از مواقع سایت های آماده نمی توانست پاسخگوی خیلی از شرکت ها باشند و یا سایت های آماده اینقدر مشکلات مختلفی داشت که شرکت ها حاضر به پرداخت هزینه بیشتر می شدند ولی تن به پذیرش سایت های آماده نمیداند.

در سایت های آماده معمولا برنامه نویسان نیازهای کارفرما را بررسی دقیق می کنند و یک نفر که به عنوان رهبر یا لیدر برنامه نویسان است یک مسیر شرح وظیفه برای سایرین برنامه نویسان تدوین میکنه، که بطور مثال هر برنامه نویس باید چه قسمت هایی رو و به چه شکلی تولید کند.

برنامه نویسان در مدت زمان مشخصی که از قبل هم به کارفرما اعلام شده ( البته به شرطی که کارفرما هرروز کلی کار اضافه نکنه به پروژه ) سایت رو از 0 تا 100 برنامه نویسی می کنند.

البته زبان برنامه نویسی هم یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب پروژه ها می باشد بطوریکه هر سایت قبل از آنکه تولید شود باید نیازهای آن بررسی شود و براساس نیازهای آن زبان برنامه نویسی آن مشخص شود. با یک مثال ساده توضیح بیشتری درباره انتخاب زبان برنامه نویسی سایت میدهیم:

فرض کنید شما به یک سایتی نیاز دارید که اون سایت باید از سیستم هوش مصنوعی استفاده کند، هوش مصنوعی یعنی مخاطب رو شناسایی کند و بسته به نیاز اون هر چیزی رو بهش معرفی و پیشنهاد کند. حال بعضی از زبان های برنامه نویسی از سیستم هوض مصنوعی پشتیبانی نمی کنند و یا تولید آن کار سخت و دشوار و در عین حال پرهزینه و وقت گیر می باشد.

خوب تو این شرایط بهتره زبان برنامه نویسی انتخاب شود که از سیستم هوش مصنوعی هم استفاده کند تا سایت کارآمدتر و بهتر تولید شود.

در سایت های کدنویسی شده می توان کارها را خیلی سفارشی سازی شده و به دلخواه کارفرما در آورد و این اتفاق یکی از مزیت های اصلی می باشد که باعث شده است بزرگترین شرکت ها به سمت طراحی پورتال یا سایت برنامه نویسی شده بروند.

تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده به زبان ساده

تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده به زبان ساده
تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده به زبان ساده
  • سایت های برنامه نویسی شده معمولا چندید برابر سایت های آماده هزینه روی دست کارفرما میگذارند.
  • در سایت های آماده معملا از قالب های آماده که ممکن است دز 1000 سایت دیگر هم باشد استفاده می شود و شما نمی توانید خیلی انتظار زیادی از یک سایت آماده داشته باشید.
  • سایت های آماده در مدت زمان کمتری به بهربرداری میرسند در صورتی که پرتال ها یا سایت های کدنویسی شده بسته به پیچیدگی و وسعت کار ممکن است ماه ها زمانبر باشد.
  • در سایت های آماده مثل وردپرس لازم نیست برای هرکار کوچیک و پیش پا افتاده ای به برنامه نویس خود پول بدهید، تنها می تونید با یک سرچ ساده در گوگل پلاگین مخصوص اون کار رو پیدا کنید و یا حتی کسی که کمی به کار با سایت توانایی دارد ( کمی سخت ولی شدنی ) کارها را انجام دهد.
  • در سایت های برنامه نویسی شده امکان تغییرات بسیاری وجود دارد و چون این سایت ها را از خود تولید نموده اید به تمامی قسمت های آن اشراف کامل دارید می توانید هر قسمت را در صورت لزوم به نحوی که مایل هستید تغییر دهید، اما در سایت های آماده یا سایت ها وردپرسی این اتفاق ممکن است باعث یک معضل بزرگی شود که یا باید با کلی افزونه و برطرف شود ( سرعت سایت پایین میاد و در آخر اونی هم که دلت می خواد نمیشه ) و یا باید دوباره پیش یک برنامه نویس رفته تا با یک کالبد شکافی اساسی سایت آماده شما رو اونطوری دلتون می خواهد تغییر دهد.
  • سئو سایت های آماه مثل وردپرسی کمی راحت تر از سایت های برنامه نوسی شده است ( تو جه نمایید که این بستگی مستقیم به مهارت سئو کار شما دارد و نه اینکه سایت وردپرسی همیشه رتبه بهتری میگیره )
  • سایت های آماده معمولا سرعت بالاتری نسبت به سایت های آماده دارند ( به این دلیل که شما در سایت های آماده مثل ودپرس مجبور به نصب تعدادی پلاگین یا افزونه هستید که خیلی از مواقع اون افرونه لازم نیست توی اون صفحه باشه ولی خوب کدهاش داره لود میشه و در نهایت سرعت سایت شما رو پایین میاده )
  • امنیت سایت های آماده معمولا کمتر از امنیت سای های برنامه نویسی شده و پورتال هاست، زیرا سایت های آماده را خیلی از هکرها کار کردنند و یا هکر محترم همون قالب سایت آماده شما رو میخره و حسابی مشکلات امنیتیش رو بررسی میکنه و تقریبا نصف راه رو رفته اما در سایت های برنامه نویسی شده این موضوع کمتر به چشم می خوره، البته توجه داشته باشید امنیت یک چیز کاملا نسبی هستش یادتون نره که برنامه نویسان هم خیلی اوفات اشتباهات زیادی انجام میدن )
  • اگه شما کدنویسی بلد نیستید و از سایت کدنویسی شده استفاده میکنید حتما در طولانی مدت شما مجبور خواهید بود برای تغییر در قسمت های مختلف سایت خود با برنامه نویستان در تماس باشید
  • پشتیبان ضعیف سایت های برنامه نویسی شده، معمولا خیلی از شرکت ها بعد ار طراحی و تولید سایت و فروش آن به مشتری دیگر حاضر به ارائه پشتیبانی نمی باشند و مشتریان در نهایت یا باید به فکر استخدام دائم برنامه نویس باشند و یا به طور کلی از زندگی پشیمان خواهند شد.

مزیت و معایت و تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده را می توان بسیار زیادتر از این دانست که واقعا این تنها بخش از آنها بوده است ولی پیشنهاد ما به شما قبل از سفارش طراحی سایت این است که حتما با یک یا چند نفر که در این زمینه فعالیت نموده اند و حرفشان نه تنها از روی سود و زیان بلکه از روی خیرخواهی و تجربه است مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

سایت آماده بهتر است یا سایت برنامه نویسی شده

بطور مشخص و به قطعیت نمی توان گفت که واقعا سایت آماده بهتر است یا سایت برنامه نویسی شده و جواب را می توان به بررسی نیازهای شما دانست.

کیفیت کار، هزینه، زمان، بزرگی پروژه و… تمامی موارد باید مو به مو بررسی شود و با افرادی که واقعا در این زمینه تجربه کافی را دارند مشورت گرفته شود. همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان ما با شماره تماس های ۰۹۱۰۹۹۰۲۹۷۰ , ۰۹۱۲۰۶۳۱۴۱۷ تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مقاله تفاوت سایت آماده و سایت برنامه نویسی شده برای شما مفید و ارزشمند واقع شده باشد و شما عزیزان می توانید تجربیات و یا پرسش های خود را در قسمت نظرات پایین همین صفحه از ما بپرسید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط