آخرین مقالات

آموزش تولید محتوا برای فریلنسر ها

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. آموزش تولید محتوا برای...

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و وابسته شدن کسب و کارها به دنیای دیجیتال و اینترنت، آموزش تولید محتوا برای فریلنسرها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. دنیا به دنیای فناوری و نوآوری تبدیل شده است. این دنیای فناوری، کلمات و شغل‌های جدیدی را به وجود آورده است.

تولید محتوا و فریلنسر جزء این کلمات و شغل‌های نوپدید هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با تولید محتوا، فریلنسر، انواع تولید محتوا و راهنمای کامل تولید محتوا برای فریلنسرها آشنا شوید.

فریلنسری چیست؟

فریلنسری چیست؟
فریلنسری چیست؟

افراد در دنیای امروز با کارهای پاره وقت، دورکاری و فریلنسری امرار معاش می‌کنند. فریلنسر شخصی است که به تنهایی، یک شرکت مستقل محسوب می‌شود و فریلنسرها معمولا توسط شخص دیگر، شرکت یا اداره‌ای استخدام می‌شوند. فریلنسرها خود اشتغال بوده و اغلب از آن‌ها به‌عنوان پیمانکاران مستقل یاد می‌شود. فریلنسرها را آزاد کار نیز می‌نامند. این آزاد کاران، اغلب از لحاظ زمانی نیز آزاد هستند که چه ساعتی از روز را به کار بپردازند.

معمولا فریلنسرها هم‌زمان در چندین شغل یا پروژه مختلف کار می‌کنند؛ اما برخی از قراردادهای فریلنسر ممکن است باعث محدود کردن فرد فریلنسر شود و در قرار داد یا توافق نامه ذکر شود که تا انتها اتمام قرار داد شخص اجازه فعالیت با مجموعه دیگری را نداشته باشد.

اصطلاح فریلنسر این روزها معانی مختلفی را برای افراد ایجاد کرده است. به‌طور ساده می‌توان گفت آزادکاری که به‌صورت زمان محدود یا به‌صورت نیمه وقت برای فرد یا شرکتی کار می‌کند. البته برخی از افراد دارای شغل ثابت بوده و برای کسب درآمد بیشتر مابقی روز را نیز می‌توانند به‌عنوان فریلنسر مشغول به کار شوند. فریلنسرها معمولا می‌توانند در صنایع مختلفی مانند طراحی گرافیک، نویسنده محتوا وب، توسعه دهنده وب، عکاسی و مانند این‌ها فعالیت داشته باشند. یکی از صنایعی که این روزها به‌صورت فریلنسری انجام می‌شود تولید محتوا است. به همین جهت آموزش تولید محتوا برای فریلنسرها بسیار مهم بوده و خود نوعی تولید محتوای مفید به حساب می‌آید.

همچنین ما در سایت کد سئو همیشه در حال استخدام تولید محتوا دورکار می باشد از این رو اگر در نوشتن مقاله تخصص دارید حتما از طریق راه های ذکر شده در صفحه فرصت های شغلی با ما در ارتباط باشید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در یکی دو دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. با گسترش فضای مجازی و همچنین گسترش استفاده کاربران از اینترنت تحت وب، برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز، جایگاه تولید محتوا در دنیای امروز مشخص می‌شود. همان طور که می‌دانید تولید محتوا انواع مختلفی دارد.

  • تولید محتوای متنی؛
  • تولید محتوای ویدئویی؛
  • تولید محتوا به صورت پادکست؛
  • تولید محتوای تصویری؛
  • تولید محتوای ترکیبی.

تولیدکننده‌های محتوا تخصص‌های متفاوتی دارند. جالب است بدانید در یک تحقیق میدانی مشخص شده است که اغلب افرادی که در جهان مشغول تولید محتوا هستند دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. البته این بدان معنی نیست که افراد با مدارک دیگر مثل دیپلم، کاردانی و دکتری به این امر مشغول نیستند؛ اما بیش از 80 درصد افراد که در این زمینه فعالیت می‌کنند مدرک کارشناسی و ارشد دارند.

این روزها با وابسته شدن مشاغل به دنیای دیجیتال و اینترنت، تولید محتوا جزء جدایی ناپذیر کسب و کارها شده است. فرض کنید شرکتی قصد فروش محصولی را دارد، صرف نظر از مقیاس و دامنه، حداقل باید عکس محصول، مشخصات محصول و کارایی آن را به اشتراک بگذارد تا کاربر قصد خرید پیدا کند. این امر نیاز به متخصص دارد. تولید کننده‌های محتوا این مسئولیت را به عهده می‌گیرند. با توجه به تخصصی که دارند تولید محتوا را انجام می‌دهند.  تا به حال به این فکر کرده‌اید که به‌عنوان یک فریلنسر به تولید محتوا بپردازید؟ در ادامه به انواع تولید محتوا برای فریلنسرها می‌پردازیم.

همچنین ما در مقاله ای با موضوع نویسنده سایت دورکاری چه وظایفی و مهارت هایی دارد به صورت کامل درباره تمامی کارهایی که یک محتوا نویس وب سایت باید انجام دهد پرداخته ایم.

انواع تولید محتوا برای فریلنسرها جهت کسب درآمد

انواع تولید محتوا برای فریلنسرها جهت کسب درآمد
انواع تولید محتوا برای فریلنسرها جهت کسب درآمد

تولید محتوا برای فریلنسرها انواع مختلفی دارد. همان‌طور که نوع تخم مرغ را می‌توان انتخاب کرد، نوع نوشتن را نیز می‌توان انتخاب کرد. آیا تخم مرغ آب‌پز می‌خواهید؟ یا املت؟ یا خاگینه؟ یا …

تولید محتوا نیز به همین اندازه انواع مختلفی برای انتخاب کردن دارد.

1. وبلاگ نویسی؛

وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی

خیلی از شرکت‌ها برای اینکه محصولاتشان را بهتر بشناسند و با کاربرد آن‌ها آشنا شوند، یک وبلاگ راه می‌اندازند. مثلا اگر فروشگاه اینترنتی به فروش ادویه‌جات و مواد خوراکی می‌پردازد، در کنار فروشگاه یک وبلاگ مهارت‌های زندگی ایجاد می‌کند.

برخلاف تصور عمومی، وبلاگ نویسی آسان نیست. اگر می‌خواهید آن را به خوبی انجام دهید، روش خاصی وجود دارد، باید آن را بیاموزید. در ارائه وبلاگ نویسی مستقل به‌عنوان یک سرویس، درآمد زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

2. نوشتن مقاله روزنامه نگاری؛

نوشتن مقاله روزنامه نگاری
نوشتن مقاله روزنامه نگاری

آیا عاشق خواندن مجله یا روزنامه هستید؟ نوشتن ویژگی یا خبر ممکن است بهترین نوع محتوای نوشتن برای شما به‌عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها باشد. به هر حال نویسندگان سبک ژورنالیستی هنگام مصاحبه با موضوعات و یافتن زوایای منحصر به فرد برای یک داستان، باید مهارت‌های خاصی داشته باشند. آن‌ها نه تنها در تهیه منبع یک داستان، بلکه در ساخت یک روایت به گونه‌ای که خواننده را مجبور به ادامه خواندن می‌کند، سرآمد هستند. به لطف اینترنت و انبوه اطلاعات که به راحتی در دسترس بسیاری از افراد قرار دارند، اخیراً مشاغل روزنامه نگاران بسیار دشوارتر شده است. با این حال اگر برای این چالش آماده هستید، ممکن است دریابید که روزنامه نگاری یک کار متنوع و باارزش است.

3. نوشتن آگهی های تبلیغات؛

نوشتن آگهی‌های تبلیغات
نوشتن آگهی‌های تبلیغات

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع تولید محتوا برای فریلنسرها نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی است. کار نویسنده تبلیغات این است که از طریق هنر نوشتن کلمات، موجب فروش یک مارک به مخاطبان هدف شود. آن‌ها در انتقال ایده‌های بازاریابی در پیام‌های مختصر و یافتن راه‌های خلاقانه برای منحصر به فرد بودن در بازار بیش از حد مهارت دارند. نوشتن مطالب تبلیغاتی می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد؛ اما همچنین می‌تواند کار سختی باشد.

شما باید بتوانید سبک نوشتاری خود را با لحن صدای یک مارک تجاری و برای اهداف مختلف، از چاپ و تلویزیون گرفته تا رادیو و آنلاین تطبیق دهید.

همچنین به هنر نوشتن آگهی های تبلیغات کپی رایتینگ می گویند که ما در مقاله ای به صورت کامل وضایف کپی رایتر و میزان در آمد و حقوق این شغل را بررسی نموده ایم.

4. آشنایی با دیگر انواع تولید محتوا برای فریلنسرها؛

آشنایی با دیگر انواع تولید محتوا برای فریلنسرها
آشنایی با دیگر انواع تولید محتوا برای فریلنسرها

تولید محتوا برای فریلنسرها انواع مختلف زیادی دارد. 3 مورد اصلی آن‌ها توضیح داده شد و در ادامه به برخی از آن‌ها نیز اشاره می‌شود:

  • نوشتن در شبکه‌های اجتماعی؛
  • نویسنده فنی درباره یک موضوع خاص مانند فضا یا مدیریت؛
  • نوشتن کتاب‌های الکترونیکی؛
  • نوشتن خبرنامه.

راهنمای کامل شروع به تولید محتوا برای فریلنسرها

راهنمای کامل شروع به تولید محتوا برای فریلنسرها
راهنمای کامل شروع به تولید محتوا برای فریلنسرها

اگر شما یک آزادکار یا فریلنسر در هر جای دنیا که باشید می‌توانید در منزل خود بنشینید، چای بنوشید و متناسب با تلاش خود کسب درآمد کنید. اگر دارای قلم خوبی هستید، اگر فرد خلاق و در عین حال کوشایی هستید، با کمی تلاش می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر، تولید محتوا انجام دهید. آیا نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید ما به شما خواهیم گفت از کجا شروع کنید، چگونه ادامه دهید، چگونه موفق باشید. کافی است تا انتهای آموزش تولید محتوا برای فریلنسرها با ما همراه باشید.

1.تحقیق در مورد تولید محتوا برای فریلنسرها؛

تحقیق در مورد تولید محتوا برای فریلنسرها؛
تحقیق در مورد تولید محتوا برای فریلنسرها؛

هنگامی که می‌خواهید برای اولین بار به‌صورت مستقل برای دیگران بنویسید و یا تولید محتوا انجام دهید، تحقیقات زیادی انجام دهید. با جستجو در گوگل تولید محتوا برای فریلنسرها را پیدا کنید، کارهای آن‌ها را دنبال کرده و اطلاعات کسب کنید.

باید بدانید که دست به قلم بودن، تنها در این راه کافی نیست. تا در این راه قدم برندارید کسب تجربه نخواهید کرد. نترسید شروع کنید. خیلی از فریلنسرهای تولید محتوا از صفر شروع کرده‌اند. حالا در کار خود شناخته شده‌اند. البته نباید فراموش کرد در این مسیر مانند هر شغل دیگری باید تلاش و پشتکار داشت. ناامید نشد و ادامه مسیر داد. فراموش نکنید که شما یک تازه کار هستید و صد در صد ایرادهایی دارید. اگر می‌توانید یک وبلاگ شخصی ایجاد کنید و به تولید محتوا بپردازید. البته برای شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، لینکداین و یوتیوب می‌توانید فعالیت کنید و برای خود شبکه ارتباطی ایجاد کنید. این گونه می‌توانید اعتماد دیگران را جلب کنید و به دیگران نیز اجازه می‌دهید در مورد شما تحقیق کنند.

تصمیم بگیرید در چه زمینه‌ای قصد تولید محتوا دارید. آیا می‌خواهید یک نویسنده سئو باشید؟ آیا می‌خواهید کلیپ بسازید؟ به هر حال در این مقاله منظور از تولید محتوا بیشتر تولید محتوا به‌صورت نویسندگی است. بهتر است بعد از اینکه تصمیم گرفتید شروع به تحقیق کنید. اینترنت با دریایی از اطلاعات، منبع خوبی برای تحقیق شما خواهد بود.

2. با مهارت‌های نوشتاری و ابزارهای لازم آشنا شوید؛

با مهارت‌های نوشتاری و ابزارهای لازم آشنا شوید
با مهارت‌های نوشتاری و ابزارهای لازم آشنا شوید

درست است که قبلا گفتیم تولید محتوا برای فریلنسرها می‌تواند از صفر شروع شود؛ اما اگر دنبال شانس بیشتری برای موفقیت هستید، یادگیری چند مهارت و ابزار بسیار مفید خواهد بود.

برخی از مهارت‌هایی که قطعا افراد تولید کننده محتوا برای نوشتن نیاز دارند عبارت هستند از:

مهارت اول: مهارت‌های سازمانی؛

مهارت اول مهارت‌های سازمانی
مهارت اول مهارت‌های سازمانی

افراد به‌عنوان یک فریلنسر تولیدکننده محتوا، تمام پروژه‌های خود، اطلاعات صورتحساب، اطلاعات مشتری، موارد ارسال‌شده و برنامه محتوای وبلاگ را پیگیری کنند. یک فریلنسر باید یک فایل در لپ‌تاپ یا گوشی خود ایجاد کند و همه موارد فوق را هر روز، به‌روزرسانی کند.

یک نویسنده آزاد برای تنظیم مقاله‌ها یا پست‌های ایجادشده خود، یک روال نوشتن ایجاد می‌کند. وجود یک سیستم در دست اجرا برای پروژه‌هایی که انجام می‌شود، برای رشد تجارت مهم است. وقتی در تولید محتوا برای فریلنسرها از یک روال تقریبا همیشگی استفاده شود، صد درصد خطای کمتری در آن ایجاد خواهد شد. ما یک روال را به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید برای خودتان یک روال ایجاد کنید:

  • یک طرح کلی ایجاد کنید: در گوگل جستجو کنید، روزنامه‌وار به برترین آن‌ها نگاهی بیندازید. حالا به سایت‌ها به زبان‌اصلی یک سری بزنید، از آنجا نیز اطلاعاتی کسب کنید. حالا نوبت خلاقیت شما است. تیترها و زیرتیترها را هنرمندانه ایجاد کنید.
  • پیش‌نویس اولیه را بنویسید: ابتدا مقاله خود را به‌صورت یک چرک‌نویس بنویسید. سعی کنید غلط املایی نداشته باشید. اگر هم غلط املایی یا ایراد نگارشی داشته باشید، ایرادی ندارد. در مراحل بعدی آن را برطرف خواهید کرد. بعد از نوشتن طرح اولیه مقاله، بهتر است کمی استراحت کنید.
  • ویرایش: حالا نوبت ویرایش است. شما با دقت نوشته‌ای را که ایجاد کرده‌اید، بخوانید و ایرادهای آن را برطرف کنید.
  • ویرایش نهایی: در این قسمت یک‌بار دیگر به مقاله‌ای که نوشته‌اید نگاه کنید. مطمئن شوید بی‌دقتی در آن صورت نگرفته است. مثلا آیا تیترها و زیرتیترها با بولد مناسب نوشته شده‌اند؟
  • نرم‌افزار کمکی برای تصحیح داشته باشید: همیشه به دنبال دو چشم دیگر به‌جز چشم‌های خودتان برای ویرایش مطالبتان باشید. مثلا “ویراستیار” یکی از نرم‌افزارهای کمکی است که شما به‌وسیله آن می‌توانید یک جفت چشم دوم در امر ویرایش مطالب خود داشته باشید.

مهارت دوم: مهارت وبلاگ نویسی؛

مهارت دوم مهارت وبلاگ نویسی
مهارت دوم مهارت وبلاگ نویسی

بهتر است بخوانید و بنویسید. تولید محتوا برای فریلنسرها معمولا از وبلاگ نویسی آغاز می‌شود. پست وبلاگ‌های دیگران را بخوانید. به عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها توجه کنید. باید بدانید نوشتن مقاله برای استاد دانشگاه با نوشتن یک مقاله برای وبلاگ متفاوت است. علاوه بر اینکه باید نکات سئو را رعایت کنید، باید بدانید چگونه یک خواننده را با تیتر و مقدمه مجذوب کنید.

یک عنوان فوق‌‌العاده چشم‌نواز، داشتن زیر عنوان‌های جذاب، استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی، شکستن پاراگراف‌ها به پاراگراف‌های کوتاه‌تر و چگالی مناسب کلمه کلیدی از مهارت‌های یک وبلاگ نویس است.

باز هم باید تأکید کرد، بخوانید و بنویسید.

مهارت سوم: بازاریابی محتوا؛

مهارت سوم بازاریابی محتوا
مهارت سوم بازاریابی محتوا

مهارت بازاریابی محتوا یکی دیگر از مهارت‌های تولید محتوا برای فریلنسرها است. این به معنای درک نحوه استفاده یک کسب و کار از محتوا برای بازاریابی محصولات یا خدمات است.

ممکن است کارفرما فقط به شما یک کلمه کلیدی بدهد و از شما بخواهد در مورد آن بازاریابی محتوا انجام دهید. ممکن است با یک مطالعه موردی به شما سرنخ بدهد.

وقتی یک نویسنده مستقل می‌شوید، داشتن استراتژی بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند پروژه‌هایی مختلفی را برای مشاغل متفاوتی بنویسید.

همچنین اگر شما از مدیران سایت می باشد و برای تولید محتوای وب سایت خود نیاز به محتوا نویس دارید می توانید با پر نمودن فرم سفارش تولید محتوای متنی در سایت کد سئو به بهترین محتواهای یونیک و کاملا سئو شده دستیابید.

مهارت چهارم: اعتماد به نفس؛

مهارت چهارم اعتماد به نفس
مهارت چهارم اعتماد به نفس

مطمئنا در راه موفقیت تولید محتوا برای فریلنسرها به اعتماد به نفس احتیاج است. این گونه ترس از انتخاب کردن را کنار می‌گذارید. ممکن است در اول راه این اعتماد به نفس را نداشته باشید، مشکلی نیست، اما در نهایت، شما مجبور خواهید شد که اقدامی انجام دهید. این ممکن است به معنای درخواست در مشاغل باشد، حتی اگر شما واجد شرایط نیستید. این ممکن است به معنای ارسال توپ به زمینی باشد که عالی نیست. نکته این است که شما فقط باید بروید و آن را انجام دهید.

مهارت پنجم: برنامه مدیریت زمان و وظایف؛

مهارت پنجم برنامه مدیریت وظیفه
مهارت پنجم برنامه مدیریت وظیفه

اگر تجارت خود را با عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها به تنهایی دنبال می‌کنید، باید همه موارد را پیگیری کنید. بهتر است کار با ابزارهایی چون ترلو، گوگل شیتز و مانند این‌ها را برای پیگیری کارهای خود یاد بگیرید.

به هر حال برنامه‌ای را که دوست دارید پیدا کنید و سیستمی را ایجاد کنید تا پیگیری پروژه‌ها، امور مالی و در صورت تمایل، محتوای وبلاگ یا زمینه‌هایی که ارسال می‌کنید، آسان شوند.

3. تمرین نوشتن؛

تمرین نوشتن
تمرین نوشتن

اکنون با عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها نیازی نیست که بهترین نویسنده باشید. شما باید بدانید که چگونه می‌توانید جملات را بنویسید و افکار خود را منتقل کنید! اگرچه شما نویسنده نسبتاً خوبی هستید، برای بهبود نوشتن خود، کار کنید. تمرین کنید که جزئیات حسی، کلمات پرتکرار را حذف کنید.

اطمینان حاصل کنید که تفاوت وبلاگ نویسی و نوشتن مطالب عادی را می‌دانید. این نه تنها به شما کمک می‌کند نویسنده بهتری شوید، بلکه به شما کمک می‌کند تجارت آزاد نوشتن را به بازار عرضه کنید. شما می‌توانید مشتریان زیادی را به وسیله وبلاگ خود جذب کنید. وبلاگ شخصی بیشتر باعث می‌شود شما به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای معتبرتر شناخته شوید.

البته به یاد داشته باشید در کنار تمرین نوشتن، خواندن نیز یک روش عالی برای بهبود واژگان و دانش جهانی شما است. تنها به خواندن وبلاگ و مطالب اینترنتی بسنده نکنید، خواندن کتاب را نیز فراموش نکنید.

4. ایجاد نمونه کار از کارهای خود؛

ایجاد نمونه کار از کارهای خود
ایجاد نمونه کار از کارهای خود

معمولا آگهی‌های استخدام تولید محتوا برای فریلنسرها درخواست نمونه کار به همراه رزومه دارند. آن‌ها می‌خواهند نمونه کارهای منتشر شده از شما را مشاهده کنند. خوب اگر نمونه کار یا وبلاگی دارید که کافی است لینک آن را در قسمتی با تیتر “نمونه کارهای منتشر شده” قرار دهید.

اگر تازه کار باشید و هیچ کار منتشر شده‌ای نداشته باشید، چه باید کرد؟ اگر وبلاگ دارید، که می‌توانید به آن لینک دهی کنید. خوب وبلاگ هم ندارید؟ مشکلی نیست.

روش دیگر برای ایجاد نمونه‌های نوشتاری، ارسال پست به عنوان مهمان است. برخی از وبلاگ‌ها هستند که نویسندگان مهمان را می‌پذیرند. این بدان معنی است که شما پیوندی برای نشان دادن چشم‌انداز خود  به دیگران خواهید داشت. این یعنی مقاله شما به اندازه کافی خوب بوده که منتشر شده است.

5. روی خود به عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها سرمایه‌گذاری کنید؛

روی خود به عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها سرمایه‌گذاری کنید
روی خود به عنوان تولید محتوا برای فریلنسرها سرمایه‌گذاری کنید

شما که تصمیم دارید به تولید کننده محتوا به صورت فریلنسری بپردازید، بهتر است روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. می‌توانید در دوره های  آموزش سئو شرکت کنید. به سردبیران و مدیران خود گوش دهید. ایرادهایی که از شما گرفته می‌شود سعی در برطرف کردن آن داشته باشید. جبهه نگیرید. مطمئنا پیشرفت خواهید کرد. کلید موفقیت در تولید محتوا برای فریلنسرها “خودسازی بی‌امان” است. به هر بازخوردی به دقت گوش کنید. اگر مشکلی هست در رفع آن کوشا باشید و حتی هزینه کنید. اگر در نوشتن دارای نظم، اشتیاق و خلاقیت باشید، بازگشت سرمایه می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

6. شبکه ایجاد کنید؛

شبکه ایجاد کنید
شبکه ایجاد کنید

در شبکه‌های اجتماعی عضو شوید، نوشته‌های خود را به اشتراک بگذارید. با دیگر نویسندگان تولید محتوا برای فریلنسرها ارتباط برقرار کنید. از نکات و تجربیات شغلی خود به اشتراک بگذارید. این گونه دیگران شما را بیشتر می‌شناسند. حتی گاهی دوره‌های آنلاین برای مبتدیان بگذارید. می‌تواند رایگان باشد، می‌تواند هزینه مناسبی از آن‌ها دریافت شود و خود نیز به یک منبع درآمد تبدیل شود.

7. عجله کنید؛

عجله کنید
عجله کنید

تولید محتوا برای فریلنسرها به این معنی است که باید برای کار عجله کنید؛ اما این بدان معنا نیست که شما همیشه باید شتاب‌زده کار کنید. هدف این است که مشتری‌ها به شما مراجعه کنند؛ اما ، وقتی تازه وارد هستید، مشاغل یا مجلات نمی‌دانند که شما حتی وجود دارید. بنابراین، شما باید خدمات خود و نام خود را به بازار عرضه کنید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما برای شروع این دو روش را امتحان کنید:

روش اول وارد رسانه‌های اجتماعی شوید، این برای معاشرت نیست، این برای ایجاد شبکه است. مخصوصا در توییتر و لینکداین عضو شوید. دیگر نویسندگان و مشاغل موردنظر برای نوشتن را دنبال کنید.

روش دوم پست مهمان داشتن است. ارسال پست مهمان نه تنها راهی برای ایجاد نمونه کارها است، بلکه راهی است که نام خود را در آنجا ثبت کنید. برای هر پست مهمان که شما می‌نویسید و منتشر می‌شود یک نویسنده بیوگرافی با پیوندهایی به وب سایت نویسنده، نمونه کارها یا پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانید دریافت کنید.

به یاد داشته باشید شما بیشترین نتیجه را می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید.

8. هرگز تسلیم نشوید؛

هرگز تسلیم نشوید
هرگز تسلیم نشوید

اگر می‌خواهید در تولید محتوا برای فریلنسرها موفق باشید، باید توانایی تحمل در برابر ناملایمت‌های بی‌شمار را داشته باشید، بدون اینکه تسلیم شوید. ایجاد تولید محتوا برای فریلنسرها به صرف زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. شما با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و در ابتدا “نه” های زیادی خواهید شنید. اگر می‌خواهید در این کار نفوذ کنید، باید روی “برد” های خود تمرکز کنید و باخت‌های خود را نادیده بگیرید. باید از فرصت‌ها استفاده کرد و مهارت و روند نوشتن را بهبود بخشید. با گذشت زمان، مشتری‌های بیشتری پیدا خواهید کرد که پول بیشتری پرداخت می‌کنند و به رتبه‌های بالاتر می‌رسند. مهارت‌های خود را مرتباً ارتقا دهید و رتبه‌ها را بالا ببرید تا اینکه بالاخره در راس قرار بگیرید. مطمئنا یک سری شکست‌ها و لحظه‌های استرس‌زا را تجربه خواهید کرد؛ اما هرگز تسلیم نشوید و به اهداف خود فکر کنید.

9. یادگیری را ادامه دهید؛

یادگیری را ادامه دهید
یادگیری را ادامه دهید

بهترین کاری که می‌توانید به عنوان یک نویسنده در تولید محتوا برای فریلنسرها انجام دهید ادامه یادگیری است. شما می‌توانید مهارت مربوط به تجارت، نکات مربوط به نوشتن و نکات مهم بسیار دیگری را با یادگیری از کسانی که قبلا این کار را انجام داده‌اند،  تقویت کنید. شما با گوش دادن به پادکست‌های مربوط به سئو یا خواندن نکات بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در کتاب‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز بنویسید.

سخن پایانی

حال که با تولید محتوا برای فریلنسرها آشنا شدید؛ اگر دست به قلم هستید و می‌توانید از خلاقیت خود در این امر استفاده کنید، دست به کار شوید. کافی است شروع کنید. اگر تنها فکر قوی کردن رزومه خود باشید و بعد بخواهید کار را شروع کنید، هیچ وقت روز شروع کار فرا نمی‌رسد. شما می‌توانید به جای اینکه برای رفع کسالت به برنامه‌های تلویزیونی پناه ببرید، استفاده بهینه داشته باشید و کسب درآمد کنید. در منزل خود پشت میز نهارخوری بنشینید، در وقت‌های آزاد خود، نویسندگی آزاد را تجربه کنید. اگر اطلاعاتی درباره سئو بودن مطالب و مانند این‌ها می‌خواهید دیگر مطالب وبلاگ کد سئو را بخوانید. می‌توانید با کارشناسان کد سئو ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط