آخرین مقالات

اصول تیتر نویسی در اینستاگرام با نمونه های جذاب

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. اصول تیتر نویسی در...

شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام این روزها به فضایی برای راه اندازی کسب و کارها تبدیل شده و بسیاری از افراد از این پلتفرم ها برای ارائه محصولات خود استفاده می کنند. البته جذب مخاطب و فروش موفق محصولات نیاز به تبحر خاصی در تولید محتوا و تیترنویسی دارد.

همانطور که می دانید تیترهای جذاب موجب می شوند که مخاطبان وارد صفحه شما شده و با توجه به ترافیک صفحه یا وب سایت، الگوریتم های اینستاگرام و موتورهای جستجو گوگل شما را در صفحه اول قرار می دهند. این موضوع باعث می شود که مخاطبان بیشتری به صفحه شما رجوع کنند و در نتیجه فروش محصولات شما افزایش یابد.

حال با توجه به این نکات، چطور باید برای اینستاگرام تیتر مناسب بنویسیم و تکنیک های تیترنویسی چیست؟ در این مقاله ما قصد داریم شما را با این اصول و تکنیک ها آشنا کنیم، پس اگر به دنبال کسب درآمد یا راه اندازی یک استارت آپ هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

7 اصل تیترنویسی در اینستاگرام

7 اصل تیترنویسی در اینستاگرام
7 اصل تیترنویسی در اینستاگرام

عنوان نویسی، یکی از فاکتورهای مهم در اینستاگرام محسوب می شود، چرا که موجب می شود که مخاطبان به خواندن یا دیدن محتوا شما علاقه مند شوند و کسب و کار شما رونق پیدا کند. در ادامه ببینیم ترفندهای تیترنویس در اینستاگرام چیست؟

  • عدد فَرد معجزه گر

هنگام نوشتن تیتر از اعداد غافل نشوید. استفاده از اعداد می تواند توجه مخاطبان را به مطلب شما جلب کرده و آنها را به خواندن یا دیدن یک محتوا منطقی و دسته بندی شده، ترغیب کند. بر اساس علم روانشناسی، اعداد فرد به خصوص عدد 7 قابل اعتماد هستند و مغز انسان آنها را راحت تر باور می کند. همچنین شما می توانید از اعداد دو رقمی مثل 19، 37 یا 40 نیز قابلیت جلب توجه مخاطبان را دارند. اگر قصد دارید از اعداد در تیترهای خود استفاده کنید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. از اعداد کوچک در تیترنویسی استفاده کنید.
  2. برای نوشتن یک راهنمای مرحله به مرحله سعی کنید مطلب خود را در 9 مرحله دسته بندی کنید.
  3. هنگام نوشتن روش های انجام یک کار یا راهکارهای پیشنهادی، می توانید از اعداد مختلف استفاده کنید.

چند نمونه جذاب تیترنویسی با اعداد:

– 7 تکنیک خانه داری

– 6 باور اشتباه درباره حمام کردن

– 9 روش بازاریابی دیجیتال

  • نوشتن تیترهای ساده و کوتاه
نوشتن تیترهای ساده و کوتاه
نوشتن تیترهای ساده و کوتاه

سعی کنید در تیترهای اینستاگرام و وب سایت، از کلمات عجیب و گیج کننده استفاده نکنید و اصل مطلب را در یک جمله بگویید. فراموش نکنید که تیترهای ساده و قابل فهم، مخاطبان را به خواندن، دیدن و شنیدن محتوا شما تشویق می کند.

نمونه تیترهای ساده و شفاف:

– راه های آسان برای پیشرفت در شغل

– رسوندن لیلی به مجنون کار ماست(جمله تبلیغاتی تپسی)

– چگونه از شر جوش و لک پوستی خلاص شویم؟

  • ارائه دلیل و روش به مخاطب

اغلب مخاطبان جذب محتوایی می شوند که به آنها دلیل و منطق ارائه کند. می توانید هنگام تیترنویسی در اینستاگرام و وب سایت از کلماتی مثل «دلیل، روش، ایده، نکته، قاعده، راز، استراتژی و حقایق» استفاده کنید.

نمونه هایی از تیترهای تأثیرگذار:

– 17 حقیقت درباره کانتنت مارکتینگ

– 6 راز پاکیزگی خانه

– 5 نکته در طراحی دکوراسیون داخلی

  • جلب توجه مخاطب
  جلب توجه مخاطب
جلب توجه مخاطب

محتوا جذاب با تیتر مناسب تولید کنید. تیتر اولین چیزی است که مخاطب را به صفحه شما جذب می کند و بعد از آن یک محتوا جالب و مفید می تواند او را به دنبال کردن مطالب شما ترغیب نماید. بنابراین تمرکز خود را روی تیترنویسی بگذارید. اما تیتر مناسب برای اینستاگرام و وب سایت چیست؟

ویژگی های تیتر خوب:

– خاص و منحصر به فرد بودن تیتر

– مفید بودن

– انتقال حس فوریت و اضطرار

– ارائه جزئیات

نمونه تیترهای خاص:

– صفر تا صد شروع یک استارت آپ برای مبتدیان

– آموزش گام به گام طراحی

– یک راز طلایی برای سریعتر چاپ شدن کتاب

  • استفاده از صفات احساسی و گیرا

صفات تأثیر زیادی در ذهن مخاطب دارند و آنها را به خواندن و دیدن مطلب شما تشویق می کنند. فقط در استفاده از صفات زیاده روی نکنید؛ علاوه بر این صفت هایی را به کار ببرید که برای مخاطبان آشناست و در طول روز و مکالمات روزمره آنها را به کار می برند. صفاتی مثل «بدون دردسر، رایگان، سرگرم کننده، عجیب، فوری، باور نکردنی، جذاب و آسان» از جمله صفات کاربردی در تیترنویسی برای اینستاگرام و وب سایت هستند.

چند نمونه استفاده از صفات در تیترنویسی:

– 10 نکته جالب در عکاسی

– ویدئوهای رایگان ورزش در منزل

– 10 نکته ضروری در آشپزی

  • تیترنویسی جذاب با استفاده از کلمات پرسشی
  تیترنویسی جذاب با استفاده از کلمات پرسشی
تیترنویسی جذاب با استفاده از کلمات پرسشی

یکی از روش های جذب مخاطب این است که در تیترها چیزی را بپرسید که ذهن مخاطب را به خود مشغول کرده یا تمایل دارد آن را یاد بگیرد. تیترهای پرسشی، حس کنجکاوی افراد را بر می انگیزد و آنها را وادار به تفکر می کند.

نمونه های تیترها پرسشی:

– چگونه تعداد فالوورهای خود ار در اینستاگرام افزایش دهیم؟

– بهترین برنامه تولید محتوا در موبایل چیست؟

– آیا شما هم به دنبال آموختن روش های یادگیری زبان انگلیسی هستید؟

  • مخاطب قرار دادن افراد در تیترنویسی

استفاده از ضمایری مثل «تو» یا «شما» موجب می شود که مخاطبان احساس صمیمیت بیشتری با شما پیدا کرده و به خواندن و دیدن محتوا اینستاگرام یا وب سایت علاقه مند شوند. هنگام تولید محتوا حتما مخاطبان هدف خود را شناسیایی کرده و جملات و کلماتی مناسب با سن یا موقعیت اجتماعی آنها در تیترها بنویسید.

نمونه هایی از تیترهای موفق:

– چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنید؟

– چگونه از شر جوش های صورت راحت شویم؟

– نکات مفیدی که باید در مورد خواص عسل بدانید.

سخن پایانی

تیترنویسی یکی از مهمترین نکات در جذب مخاطبان است. تیترهای ساده و جذاب موجب می شوند که افراد به خواندن مطلب ترغیب شوند و صفحات اجتماعی و وب سایت شما را دنبال کنند. در تیترنویسی حتما از اعداد، کلمات پرسشی، صفات احساسی و دلیل ومنطق استفاده کنید. علاوه بر این سعی کنید هنگام تیترنویسی، ادبیات منحصر به فرد هر گروه سنی را رعایت کنید و آنها را مخاطب قرار دهید.

5/5 - (5 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط