آخرین مقالات

تولید محتوا حرفه ای فست فود برای سایت و اینستاگرام چکونه است؟

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. تولید محتوا حرفه ای...

اگر بخواهید در هر کسب و کاری موفقیت خود را تضمین کنید، باید در دنیای آنلاین کنونی، در شبکه های اجتماعی قوی ظاهر شوید و اگر بخواهید در شبکه های اجتماعی پرقدرت باشید، باید محتوای مناسب تولید کنید. این قاعده تقریباً برای تمام حرفه ها صدق می کند. در این مقاله به قلمرو رستوران ها و فست فودها وارد می شویم تا ببینیم تولید محتوای حرفه ای فست فود برای سایت و اینستاگرام باید به چه صورت باشد.

تولید محتوای حرفه ای فست فود برای سایت

تولید محتوای حرفه ای فست فود برای سایت
تولید محتوای حرفه ای فست فود برای سایت

امروزه درصد بالایی از رستوران ها و فست فود ها دارای وب سایت هستند و علاوه بر ارائه منوی خود، سعی می کنند از طریق وب سایت خود برای مخاطبان ارزش آفرینی کنند تا از این طریق مشتریان خود را افزایش دهند. در ادامه به راهکارهای تولید محتوای خوب برای رستوران ها و فست قودی ها می پردازیم:

7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای سایت فست فودی

7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای سایت
7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای سایت

1.  محتوای ساده تولید کنید.

محتوای ساده تولید کنید.
محتوای ساده تولید کنید.

برای این که در تولید محتوای خود خلاقیت داشته باشید، لازم نیست حتماً محتوایی پیچیده تولید کنید. بسیاری از وب سایت های فست فود ها به اصول اولیه طراحی پایبند نیستند و گاهی برای ورود به سایت باید دکمه های مختلف را کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر برسید یا اینکه این وب سایت ها به حدی مینیمالیست یا تصویرگرا هستند که هیچ گونه اطلاعات به درد بخوری به مخاطب عرضه نمی کنند. واقعیت این است که هدف رستوران فست فود شما این است که مشتری ها به آن جا بیایند و غذا بخورند و هدف سایت شما هم باید همین باشد؛ بنابراین مخاطبان شما باید بتوانند از طریق وب سایت از ساعات کاری شما مطلع شوند، منوی شما را ببینند و در صورت لزوم میز رزرو کنند و دیگر اطلاعات ضروری را دریافت کنند.

همچنین به شما پیشنهاد می دهیم تا با خواندن مقاله چگونه تولید محتوا کنیم بهترین نحوه تولید محتوا برای سایت را آموزش ببینید.

2. پیشنهادات و تبلیغات ویژه را به نمایش بگذارید.

پیشنهادات و تبلیغات ویژه را به نمایش بگذارید.
پیشنهادات و تبلیغات ویژه را به نمایش بگذارید.

برای غذاهای ویژه رستوران خود، صفحات جداگانه درست کنید و به مخاطبان خود بگویید که چرا آن غذای خاص، با بقیه متفاوت است و اگر تبلیغ یا پیشنهادی برای افزایش مخاطبان خود دارید در سایت قرار دهید.

3.  از رستوران خود تعریف کنید !

از رستوران خود تعریف کنید.
از رستوران خود تعریف کنید.

این تعریف کردن ها فقط مختص به خود شما نمی شود بلکه مشتریان شما هم باید این امکان را داشته باشند تا در سایت رستوران فست فود شما اظهار نظر کنند، طبیعتاً مخاطبان سایت، نظر مشتریان سابق شما را خواهند خواند و برای آن ها این نظرات اهمیت ویژه ای دارد. اگر از رستوران فست فود شما کلیپ یا ویدیویی ساخته شده است یا اینکه رستوران شما در مسابقه یا رقابتی شرکت کرده و مقام آورده است هم لازم است از محتوای تصویری آن رویدادها در سایت خود استفاده کنید.

4.  فیلم کوتاهی از آشپز رستوران، در حال تهیه یک بشقاب غذا تهیه کنید.

فیلم کوتاهی از آشپز رستوران، در حال تهیه یک بشقاب غذا تهیه کنید.
فیلم کوتاهی از آشپز رستوران، در حال تهیه یک بشقاب غذا تهیه کنید.

از مراحل آشپزی و سرو غذاهای فست فود، ویدیوهای کوتاه و سریع بسازید و آن ها را در سایت خود قرار دهید. این فیلم های تایم لپس یا فیلم های با سرعت بالا، فرصتی عالی برای رستوران شما است تا نحوه تهیه یک غذای محبوب را نشان دهید و نتیجه این کار برای مشتریان سرگرم کننده و جذاب خواهد بود.

همچنین اگر برای تولید محتوا به کامپیوتر دسترسی ندارید می توانید با خواندن مقاله معرفی بهترین ابزارها برای تولید محتوا با موبایل این مشکل را به راحتی برطرف نمایید.

5.  از محیط فست فود خود فیلم تهیه کنید.

از محیط فست فود خود فیلم تهیه کنید.
از محیط فست فود خود فیلم تهیه کنید.

مخاطبان شما دوست دارند بدانند محیط فست فود شما چگونه است آیا محیطی خانوادگی است یا بهتر است که با دوستان خود به آنجا بیایند. همین طور آیا فست فود شما جای آرامی است یا پر سر و صدا و شلوغ است و شما می توانید با قرار دادن فیلم هایی از فضای رستوران فست فود، به همه این سؤالات پاسخ دهید.

6. انتشار یک فهرست غذایی مبتنی بر وب و ارائه یک نسخه  پی دی اف از آن

انتشار یک فهرست غذایی مبتنی بر وب و ارائه یک نسخ  پی دی اف از آن
انتشار یک فهرست غذایی مبتنی بر وب و ارائه یک نسخ  پی دی اف از آن

وقتی سایت فست فود خود را راه اندازی می کنید، ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که آیا مشتری شما دوست دارد با کلیک یک دکمه در سایت، منوی رستوران را ببیند یا ترجیح می دهد یک منوی پی دی اف را که دقیقا شبیه منوی موجود در رستوران است دانلود کند و در اختیار داشته باشد.

ما به شما می گوییم که می توانید از هر دو این منوها در سایت خود استفاده کنید تا مشتریان حق انتخاب داشته باشند که منوی فست فود شما را به صورت آنلاین ببینند یا از طریق لینکی که در سایت تعبیه شده است، آن را دانلود کند.

در نهایت برای آنکه بتوانید تولید محتوا حرفه ای فست فود برای سایت خود داشته باشید باید به نکات مهمی از جمله، قواعد اساسی نگارش محتوا در فرآیند تولید محتوا و توجه به محتوای یونیک و تشخیص محتوای یونیک از کپی را بیاموزید که تمامی این موارد را ما در سایت کد سئو به صورت مقاله برای شما بازگو نموده ایم.

همچنین شما می توانید برای سرعت بخشیدن به افزایش ورودی کاربران به سایت خود و بهبود سئو سایت خود از سایتهای رایگان تبلیغاتی که در اینترنت امکان درج آگهی را فراهم نموده اند استفاده فرمایید.

7.  درباره برنامه های آینده ای که برای فست فود خود دارید، کارکنان فست فود و هر آنچه فکر می کنید برای مشتری شما جذاب است، در سایت خود بنویسید.

درباره برنامه های آینده ای که برای فست فود خود دارید، کارکنان فست فود و هر آنچه فکر می کنید برای مشتری شما جذاب است، در سایت خود بنویسید.
درباره برنامه های آینده ای که برای فست فود خود دارید، کارکنان فست فود و هر آنچه فکر می کنید برای مشتری شما جذاب است، در سایت خود بنویسید.

درباره تجربیات خود بنویسید؛ به عنوان مثال اینکه چیدمان صندلی ها را برای راحتی مشتریان تغییر داده اید یا در وضعیت نور فست فود تغییراتی ایجاد کرده اید و هم چنین به مشتریان خود بگویید در آینده چه برنامه هایی دارید. هر یک از این پست ها می توانند به مشتری شما این پیام را بدهند که شما فردی خبره در امور فست فود هستید، بنابراین مخاطبان مجازی کم کم به مشتریان واقعی رستوران فست فود شما تبدیل خواهند شد.

7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای اینستاگرام

7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای اینستاگرام
7 روش برای تولید محتوای حرفه ای برای اینستاگرام

راه اندازی اینستاگرام برای یک فست فود نه تنها به شما امکان می دهد تصاویر فریبنده ای از غذاهای خود به اشتراک بگذارید، بلکه فضایی را برای تعامل با مشتریان قبل و بعد از ترک فست فود ایجاد می کند و البته بهترین فایده آن این است که می توانید در رسانه های اجتماعی برای فست فود خود به صورت رایگان تبلیغ کنید.

در ادامه هفت روش برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

1. هویت برند خود را حفظ کنید.

هویت برند خود را حفظ کنید.
هویت برند خود را حفظ کنید.

در تمام پست های خود از یک الگوی خاص پیروی کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد؛ به عنوان مثال اگر یک پیج اینستاگرامی برای فست فود خود دارید، نمایش فضای رستوران و مواد غذایی که معمولاً در تمام فست فودها استفاده می شود، حائز اهمیت است. در واقع مهم این است که شما در پیج خود ثابت قدم باشید و دائماً پست های مرتبط با حرفه خود را ارائه دهید.

همچنین ما در سایت کد سئو به نحوه تولید محتوا و ایده تولید محتوا برای اینستاگرام به صورت مفصل پرداخته ایم که شما عزیزان می توانید با مراجعه به مجله کد سئو آن را مطالعه فرمایید.

2. برای پیج اینستاگرام خود نامی انتخاب کنید که به سادگی قابل جستجو  باشد.

برای پیج اینستاگرام خود نامی انتخاب کنید که به سادگی قابل جستجو  باشد.
برای پیج اینستاگرام خود نامی انتخاب کنید که به سادگی قابل جستجو  باشد.

نام کاربری برای اینستاگرام خود انتخاب کنید که به راحتی قابل جستجو باشد و از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود در پروفایل پیج اینستاگرامی برای کمک به افزایش نتایج جستجو استفاده کنید. پست ها را با هشتگ برچسب گذاری کنید و مطمئن شوید که آن ها را با نام تجاری، تصویر و موقعیت مکانی خود مرتبط می کنید تا کاربران بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

3. در کنار پیج اینستاگرام خود از سایر تبلیغات نیز استفاده کنید.

در کنار پیج اینستاگرام خود از سایر تبلیغات نیز استفاده کنید.
در کنار پیج اینستاگرام خود از سایر تبلیغات نیز استفاده کنید.
  • با استفاده از سایر شبکه های اجتماعی، از پیج اینستاگرام خود پشتیبانی کنید.

حتی اگر کاربری شما را در اینستاگرام دنبال نکند، ممکن است در فیس بوک یا توئیتر شما را دنبال کند. برای افزایش بازدید و به دست آوردن فالوور بیشتر، در همه شبکه های اجتماعی خود عکس به اشتراک بگذارید.

  • آدرس پیج اینستاگرام خود را هر کجا که می توانید منتشر کنید.

روی بسته ها، جعبه ها یا پاکت هایی که برای تحویل فست فود از آن ها استفاده می کنید؛ آدرس پیج خود را چاپ کنید تا مشتریان هنگام تحویل غذا به راحتی آن را ببینند، همین طور روی تابلوی نام فست فود خود یا روی شیشه مغازه هم می توانید آدرس پیج را درج کنید تا رهگذران نیز بتوانند از آن مطلع شوند.

4. با فالورهای خود در تعامل باشید و به آن ها پاداش دهید.

با فالورهای خود در تعامل باشید و به آن ها پاداش دهید.
با فالورهای خود در تعامل باشید و به آن ها پاداش دهید.
  • اگر می خواهید در فست فود خود اسنک یا هر غذای تازه دیگری را اضافه کنید یا حتی بسته بندی جدیدی برای غذاهای خود ارائه دهید، بهتر است از فالورهای خود بخواهید که نظر خود را با شما در میان بگذارند. این کار باعث می شود که بسیاری از دنبال کنندگان شما در این نظر سنجی ها شرکت کنند و برای پی بردن به نتیجه نظر سنجی، پست های شما را تعقیب کنند.
  • از مشتریان خود بخواهید از فضای فست فود و وعده غذایی که در آن جا میل کرده اند عکس تهیه کنند و آن را با آدرس پیج شما در اینستاگرام شخصی خود به اشتراک بگذارند و هم چنین یک نسخه از آن عکس را برای شما بفرستند تا در مسابقه عکاسی شرکت داده شوند. با این کار هم پیج شما در صفحات مشتریان تگ می شود و هم با دادن جوایزی مانند یک وعده غذای رایگان یا تخفیف میهمان، می توانید فالورهای خود را افزایش دهید.
  • هم چنین می توانید از آن دسته فالورهای خود که دنبال کنندگانی بیش از سیصد نفر دارند، بخواهید پیج شما را در استوری های خود تگ کنند و بعد از میان آن ها قرعه کشی کنید و جوایز مرتبطی به برنده بدهید.

5. فضای رستوران فست فود و غذاها و ظروف سرو خود را با سلیقه انتخاب کنید و به نمایش بگذارید.

فضای رستوران فست فود و غذاها و ظروف سرو خود را با سلیقه انتخاب کنید و به نمایش بگذارید.
فضای رستوران فست فود و غذاها و ظروف سرو خود را با سلیقه انتخاب کنید و به نمایش بگذارید.

با این کار نه تنها قادر خواهید بود عکس های باکیفیت تری بگیرید، بلکه مشتریان شما نیز رغبت بیشتری به گرفتن عکس های زیبا و به اشتراک گذاری آن ها پیدا می کنند.

6 . در پست ها و استوری های پیج اینستاگرام، فیلم های بیشتری به اشتراک بگذارید.

در پست ها و استوری های پیج اینستاگرام، فیلم های بیشتری به اشتراک بگذارید.
در پست ها و استوری های پیج اینستاگرام، فیلم های بیشتری به اشتراک بگذارید.

فیلم ها بهتر می توانند حس فضا را منتقل کنند و از این طریق فالورهای شما راحت تر ترغیب می شوند تا به فست فود شما بیایند.

7.  نکاتی درباره گرفتن عکس از غذاها

نکاتی درباره گرفتن عکس از غذاها
نکاتی درباره گرفتن عکس از غذاها

اگر می خواهید خودتان از غذاها عکس بگیرید و از عکاسان حرفه ای استفاده نکنید،  بهتر است به نکاتی که در ادامه می گوییم توجه کنید:

  • مراقب نور عکس ها باشید: هنگام عکس گرفتن از نور فلاش دوربین یا گوشی موبایل خود یا نور مستقیم یک لامپ استفاده نکنید، بلکه سعی کنید بشقاب غذای مورد نظر را در نزدیک پنجره قرار دهید و از نور طبیعی روز برای عکاسی بهره ببرید.
  • با وسایل ساده آشپزخانه، عکس های زنده بگیرید: به عنوان مثال می توانید در بشقاب سرو همبرگر، از قطرات سس کچاپ استفاده کنید یا دانه های رنگی فلفل را در کنار سیب زمینی های سرخ شده به صورت پراکنده قرار دهید یا اینکه از نوشیدنی سرد در یک لیوان با درجه حرارت معمولی استفاده کنید تا قطرات آب روی جداره لیوان تشکیل شود و نمایی هوس انگیز به عکس های شما دهد.
  • برای نمایش بهتر عکس ها از فیلتر استفاده کنید: برای اینکه رنگ و نور در عکس های شما جلوه بیشتری داشته باشند، می توانید از انواع فیلترها استفاده کنید.
  • از عکس های متنوع استفاده کنید: اینکه صرفاً از بشقاب ها یا سینی های غذای خود عکس بگذارید، کافی نیست. بلکه بهتر است گاهی با اجازه مشتریان، از آن ها در حالی که از حضور در فست فود شما خوشحال هستند، عکس هایی تهیه کنید و در پیج اینستاگرام خود قرار دهید. هم چنین می توانید عکس هایی از کارکنان خود حین تهیه سفارشات بگیرید و در پیج خود قرار دهید، فقط مراقب باشید که در این عکس ها، آن ها همه موارد بهداشتی مانند استفاده از روپوش مخصوص، کلاه و دستکش را رعایت کرده باشند تا عکس های شما به نوعی ضد تبلیغ نشود.
سخن پایانی

امروزه نمی توان یک کسب و کار موفق داشت ولی از فواید دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی برای کسب موفقیت بیشتر، بی بهره بود. رکن اصلی موفقیت در شبکه های اجتماعی نیز، ارائه محتوایی جذاب و متناسب با کسب و کاری است که در آن فعالیت می کنید. مسلماً شما می توانید با تولید محتوای منحصر به فرد، مخاطبان خود را تبدیل به مشتری کنید. استفاده از سایت و اینستاگرام با روش های اصولی، ضامن موفقیت شما خواهد بود.

به عنوان نمونه های موفق می توان به پیج های اینستاگرامی فست فودهایی مانند عطاویچ (atawich.ir) ، برگرهای تخصصی لاویا (fastfood.lavia)، مرغ سوخاری بیک (bik_fastfood)، رستوران های زنجیره ای شیلا (shila.fastfood) و فست فود ایدون (eydoon_fastfood) اشاره کرد. این فست فودها حتی الامکان نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کرده اند که بررسی آن ها می تواند برای علاقه مندان کمک کننده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط