آخرین مقالات

سئو سایت در گوگل چقدر زمان و هزینه لازم دارد؟ سریع ترین روش های بهینه سازی سایت

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. سئو سایت در گوگل...

امروزه دیگر تمام افراد با اهمیت سئو سایت برای کسب و کار خود آشنا هستند و تاثیر این تکنیک در موفقیت وب سایت های مختلف قابل انکار نیست. همانطور که می دانید، سئو سایت باعث می شود که وب سایت مورد نظر به جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو دست پیدا کند و رتبه آن در گوگل بالاتر برود.

ممکن است شما هم به تازگی طراحی وب سایت خود را راه اندازی کرده باشید و یا بخواهید برای گسترش کسب و کار خود از تکنیک سئو سایت در گوگل استفاده کنید. در این صورت حتما درخصوص هزینه ها و مدت زمان لازم برای انجام این تکنیک کنجکاو هستید. در این مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهیم. همراه ما باشید!

زمان لازم برای سئو سایت در گوگل

زمان لازم برای سئو سایت در گوگل
زمان لازم برای سئو سایت در گوگل

اینکه برای سئو سایت در گوگل چقدر زمان لازم است، کاملا به هدف نهایی شما، نوع وب سایت، بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید، رقیبان و وضعیت و جایگاه آن ها در گوگل و… بستگی دارد.

بدون شک همه شما تمایل دارید وب سایت خود را در مدت زمان کوتاهی بهینه کرده و خیلی سریع به رتبه های بالای گوگل دست پیدا کنید. در چنین شرایطی خیلی از افراد ادعا می کنند که می توانند بسیار سریع و راحت شما را به این هدف برسانند. اما باید بدانید که این افراد از روش های موقتی و کلاه سیاه استفاده می کنند و امکان دارد گوگل شما را به دلیل استفاده از این روش ها جریمه کند.

در واقع سئو سایت در گوگل قوانین و قواعد خاصی دارد و باید به صورت کاملا اصولی انجام شود. در این صورت هم در سریع ترین زمان ممکن به جایگاه مناسبی در گوگل دست پیدا می کنید و هم اعتماد گوگل را جلب خواهید کرد.

در بخش های بعدی برخی از موثرترین و سریع ترین روش ها برای سئو سایت در گوگل را به شما معرفی می کنیم. این روش ها کاملا با الگوریتم های گوگل مطابقت دارند و باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهند شد.

برخی از سریع ترین روش های بهینه سازی سایت

برخی از سریع ترین روش های بهینه سازی سایت
برخی از سریع ترین روش های بهینه سازی سایت

۱- استفاده از دامنه های اکسپایر شده:

در این روش که یکی از روشهای کلاه سیاه محسوب می شود شما می توانید با شناسایی دامنه هایی که در زمان های قبل برروی سایت خود فعالیت های سئو انجام داده بودند را شناسایی کرنید و ری دایرکت نظیر به نظیر صفحات آن به صفحات داخلی وب سایت خود باعث سرعت بخشیدن به روند سئو سایت خود شوید.

منظور از ری دایرکت نظیر به نظیر یعنی صفحه مربوط به همان خدمات یا دسته بندی را از دامنه منقضی شده را در سایت https://archive.org/web/ پیدا کنید و سپس همان url را به دسته بندی سایت هدف خود ری دایرکت ۳۰۱ نمایید.

برای شناسایی دامنه های منقضی شده از سایت https://www.expireddomains.net/ استفاده نمایید. (این سایت دامنه های ایرانی با پسوند .ir را هم شناسایی می کند)

۲- استفاده از بک لینک های انبوه:

از دیگر روش های کلاه سیاه برای افزایش سرعت بخشیدن به سئو سایت استفاده از بک لینک های انبوه یا به اصطلاح sitewide می باشد. برای اینکار پیشنهاد می کنید اول از همه از یک متخصص مشاوره سئو دریافت نمایید و سپس اقدام به انجام اینکار نمایید، زیرا اینکار از ریسک بالایی برخوردار می باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت هایی همچون تسمینو و تریبون از لیست طولانی از فروشندگان این نوع از بک لینک ها باخبر شوید. نکته ای که مهم است تا جای ممکن از سایت هایی خرید کنید که زمینه فعالیتشان با شما نزدیک تر باشد و سعی کنید و انکتر تکست هایی از کلمه کلیدی و اسم برند استفاده کنید. (بسته به استراتژی آف پیج سایت خود)

۳- استفاده از سوشال سیگنال و سوشال مدیاها:

ما در سایت کدُ سئو شاهد آن بودیم که مشتریانی که در شبکه های مجازی فعالیت می کنند بهتر و سریعتر روند سئو سایتشان افزایش می یابد. این می تواند به دلیل مراجعه زیاد کاربران از طریق سرچ اسم برند سایت هدف در گوگل و یا مراجعه مستقیم کاربر از اینستاگرام به سایت باشد. اما به طور قطع می توان یکی از روشهای تاثیر گذار برروند سئو سایت رو سوشال مدیا و سوشال سیگنال ها دانست (هرچند که خیلی ها بی توجه به آن هستند)

۴- شناسایی و حذف صفحهات ۴۰۴:

خطای ۴۰۴ به موتور جستجو اعلام می کند که صفحه مورد نظر دیگر در دسترس نیست یا کاربر آدرس صفحه را اشتباه وارد کرده است. تمام سایت ها باید از صفحه ۴۰۴ اختصاصی برخوردار باشند. اهمیت این موضوع برای وب سایت های بزرگ تر بیشتر خواهد بود و چنین سایت هایی باید به میزان بیشتری از این صفحه استفاده کنند.

در واقع استفاده از صفحه ۴۰۴ یکی از اصلی ترین تکنیک ها برای سئو سایت در گوگل به شمار می رود. چرا که بر اساس الگوریتم های گوگل، سایت های فاقد چنین صفحه ای جریمه خواهند شد.

۵- استفاده از تکنیک محتوا آسمان خراش

یکی دیگر از روش های بهینه سازی وب سایت، استفاده از تکنیک آسمان خراش می باشد. این تکنیک باعث می شود که سایت مورد نظر بک لینک های زیادی دریافت کند و یک نوع بازاریابی موثر هم به شمار می رود. در این روش شما باید محتواهایی با عنوان های جذاب در سایت خود قرار دهید که کاربران با دیدن همان عنوان به سایت شما وارد شوند. برای مثال استفاده از عبارت هایی مثل ۱۰ روش برای…، ۱۰۰ تکنیک برای…. و موارد مشابه برای عنوان، و قرار دادن مطالب مفید و آموزشی برای متن محتوا باعث می شود که کاربران به سمت سایت شما جذب شوند.

۶- استفاده از کلمات تحریک کننده روی لینک ها:

بهتر است برای انتخاب متن لینک ها از عبارت ها و کلمات کلیدی تحریک کننده استفاده کنید تا کاربران وسوسه شوند روی لینک ها کلیک کنند. برخی از کلمات مثل چگونه، چرا، روش های …، بهترین …، توصیه هایی برای …. و موارد مشابه باعث برانگیختن حس کنجکاوی در کاربران شده و آن ها را تحریک می کنند که روی لینک ها کلیک نمایند.

۷- طراحی رسپانسیو:

طراحی ریسپانسیو یکی دیگر از روش های سئو سایت در گوگل به شمار می رود و نقش مهمی در افزایش رتبه سایت دارد. طراحی یک سایت به صورت ریسپانسیو به این معناست که سایت بتواند در هر پلتفرمی و روی هر دستگاهی به درستی اجرا شود. وب سایت هایی که به خوبی در تمام دستگاه ها مثل رایانه، تلفن همراه و تبلت به خوبی اجرا می شوند از اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردار بوده و جایگاه بهتری هم خواهند داشت. در حالیکه عدم رعایت این موضوع در طراحی سایت، نقش منفی در سئو خواهد داشت.

۸- توجه به طول محتوا در سایت:

تاکنون کارشناسان سئو نظرهای متفاوتی در خصوص طول محتوای استاندارد ارائه داده اند، اما اکثر آن ها با این نظر موافقند که بهتر است طول محتوای سایت چیزی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد. چنین محتوایی سریع تر ایندکس می شود و از نظر گوگل هم مناسب تر است.

البته کیفیت محتوا تاثیر بیشتری در سئو سایت دارد و کاربران بیشتر از تعداد کلمات، به کیفیت محتوا توجه دارند. بنابراین یک محتوای با کیفیت خیلی راحت می تواند بک لینک های دریافتی را بیشتر کرده و به افزایش بازدیدها از سایت بینجامد.

اگر از افرادی هستید که وقت کافی برای نوشتن محتوا خوب و باکیفیت ندارید می توانید از طریق سایت کدُ سئو اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا سئو شده و باکیفیت برای وب سایت خود نمایید.

۹- استفاده از روش های بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین روش ها برای بهینه سازی سایت به شمار می رود و به جرعت می توان گفت هیچ تکنیک دیگری نمی تواند جایگزین این روش باشد. شما می توانید با تولید انواع محتوا دیجیتال با کیفیت و جذاب نظر کاربران را جلب کرده و آن ها را به اعضای ثابت وب سایت خود تبدیل کنید. همچنین امکان دارد کاربران محتوای سایت شما را پسندیده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین از این روش هم امکان دریافت بک لینک و جذب مخاطبان بیشتر وجود خواهد داشت.

هزینه سئو سایت در گوگل چقدر می باشد؟

هزینه سئو سایت در گوگل
هزینه سئو سایت در گوگل

هزینه و تعرفه های سئو سایت یکی از اصلی ترین دغدغه های مشاغل و صاحبان وب سایت های مختلف به شمار می رود. هزینه سئو و بهینه سازی یک سایت به موارد زیادی بستگی دارد و نمی توان تعرفه دقیقی برای آن در نظر گرفت. اما به طور کلی موارد زیر از موثرترین عوامل در تعیین هزینه های سئو سایت به شمار می روند:

  • رتبه فعلی سایت
  • تعداد کلمات کلیدی برای سئو سایت
  • میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
  • میزان فعالیت رقبا و رتبه آن ها
  • تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
  • میزان فعالیت هایی که برای سئو سایت انجام شده
  • مشاوره و پشتیبانی
  • و…

بهتر است با یک متخصص سئو در خصوص بهینه سازی سایت خود مشورت کنید تا از هزینه دقیق آن مطلع شوید.

نتیجه گیری

هیچکس نمی تواند به طور دقیق به شما بگوید که برای بهینه سازی سایتتان چقدر زمان و هزینه لازم است. چرا که محاسبه این موارد به بررسی سایت و اقدامات لازم برای سئوی آن نیاز دارد. در واقع تمام سایت ها با هم تفاوت دارند و ممکن است موانع مختلفی در مسیر هرکدام قرار بگیرد. به همین دلیل نمی توان گفت سئوی سایت به طور ثابت چقدر طول می کشد و هزینه آن دقیقا چقدر است.

با توجه به این موارد، بهترین کار این است که شما به یک متخصص سئو مراجعه کرده و بررسی سایت خود را به او بسپارید. در نهایت این متخصص می تواند میزان هزینه های مربوطه و زمان لازم برای رسیدن به جایگاه مورد نظر در گوگل را به شما اعلام کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط