آخرین مقالات

هزینه تبلیغات در گوگل ادز (گوگل ادوردز)

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. هزینه تبلیغات در گوگل...

سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) مانند گوگل ادز (Google Ads) می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

در واقع، به گفته کارشناسان گوگل، کسانی که با هزینه‌ای متوسط در بستر گوگل به تبلیغات می پردازند، به ازای هر دلار که هزینه می‌کنند، دو دلار درآمد دارند. این بدان معناست که اکثر افراد با استفاده از این پلتفرم می‌توانند سرمایه خود را دو برابر کنند. البته این امر به لحاظ تئوری خیلی خوب به نظر می‌رسد، اما اگر یک کمپین تبلیغاتی را شروع کردید و با یک هزینه‌ای غیرقابل تصور روبرو شدید، چه می‌کنید؟ بهتر است قبل از شروع کمی تحقیق کنید.

خب، حالا به این سؤال می‌رسیم: هزینه تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما چقدر است؟ در واقع شما چقدر باید هزینه کنید تا یک مشتری جدید پیدا کنید؟

در این مقاله، ما آخرین اطلاعات مربوط به هزینه هر کلیک برای کسب و کار شما و همچنین نحوه استفاده از ابزارهای گوگل برای پیش بینی هزینه تبلیغات را برای شما شرح خواهیم داد.

با استفاده از این اطلاعات، خواهید دانست که هنگام استفاده از پلتفرم گوگل ادز چه توقعی باید داشته باشید؛ و به این شکل می‌توانید تبلیغات خود در گوگل را با اهداف و انتظارات واقع‌بینانه شروع کنید. با ما همراه باشید تا بتوانید اولین کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز را با موفقیت آغاز کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

گوگل ادز (Google Ads) که قبلاً گوگل ادووردز (AdWords) نامیده می‌شد، از یک مدل شبیه حراجی آثار هنری و عتیقه استفاده می‌کند، بنابراین هزینه مشخصی برای یک تبلیغ وجود ندارد. هر کسی پول بیشتری بدهد، تبلیغاتش زودتر و بهتر دیده می‌شود.

شرکت‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی را ایجاد می‌کنند و مبلغی را که مایل به هزینه کردن هستند، معین می‌کنند. این مبلغ بر رتبه تبلیغ آنها تأثیر می‌گذارد. در واقع، مبلغی که هزینه می‌شود تعیین می‌کند که آیا آگهی آنها می‌تواند بر رقبا پیروز شده و در صدر نتایج جستجو نشان داده شود یا نه. برای هر کاربر، یک حراج (با توجه با کلمه کلیدی و جایگاه نمایش تبلیغ) برگزار می‌شود. این بدان معناست که قیمت‌گذاری گوگل ادز شناور است، و همه چیز بستگی به کلمات کلیدی، جایگاه و مخاطبانی دارد که توسط رقبای شما انتخاب شده‌اند.

در واقع، بسته به صنعتی که در آن فعالیت دارید، موقعیت مکانی کسب و کارتان و شرکت‌های رقیب، کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌های مورد نظر شما ممکن است از حدود چند سنت تا چند صد دلار برایتان هزینه داشته باشند. اگر کلیدواژه‌هایی را انتخاب کنید که رقابت بر سر آنها خیلی بالاست و شرکت‌ها برای فروش محصولات و خدمات خود از آنها بسیار استفاده می‌کنند، در نهایت باید هزینه بیشتری صرف کنید؛ اما احتمال بازگشت سرمایه شما هم به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در گوگل ادز، برای صنایع مختلف در سال 2020

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در گوگل ادز، برای صنایع مختلف در سال 2020
هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در گوگل ادز، برای صنایع مختلف در سال 2020

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) برای یک کلیدواژه بستگی به ارزش بالقوه یک مشتری دارد؛ بنابراین، صنایعی که پول بیشتری از مشتری‌های خود به دست می‌آورند و فرایند فروش آنها نسبتاً کوتاه مدت است، در گوگل ادز با رقابت شدیدتری مواجه هستند و باید پول بیشتری بپردازند.

لیست زیر نشان دهنده هزینه به ازای هر کلیک (به طور متوسط) در گوگل ادز برای صنایع مختلف است. (هزینه تبلیغات در یوتیوب در این لیست لحاظ نشده است.)

  • بیمه: 18.57 دلار
  • آموزش آنلاین: 14.04 دلار
  • بازاریابی و تبلیغات: 7.4 دلار
  • خدمات حقوقی: 6.97 دلار
  • اینترنت و مخابرات: 5.94 دلار
  • بانکداری آنلاین: 5.08 دلار
  • نمایندگی فروش اتومبیل: 2.47 دلار
  • خانه و باغ: 2.09 دلار
  • تناسب اندام و سلامتی: 1.98 دلار
  • ارز رمزنگاری شده: 1.87 دلار
  • سفر: 1.86 دلار
  • زیبایی و مراقبت از پوست: 1.7 دلار
  • املاک و مستغلات: 1.6 دلار
  • جواهرات: 1.31 دلار
  • داروسازی: 1.24 دلار
  • خرده‌فروشی مد: 1.19 دلار
  • الکترونیک: 0.83 دلار

همان‌طور که مشاهده می‌شود، بیمه، آموزش آنلاین، بازاریابی و خدمات تبلیغاتی، خدمات حقوقی، اینترنت و مخابرات گران‌ترین صنایع هستند؛ و بیمه با هزینه‌ای بالغ بر 18.57 دلار به ازای یک کلیک متوسط، در رأس جدول قرار دارد. بنابراین، به طور معمول کلیک بر یک تبلیغ با کلیدواژه‌ای مربوط به صنعت بیمه، حدود 20 دلار هزینه خواهد داشت.

شرکت‌هایی که در این لیست قرار دارند، معمولاً خدماتی را ارائه می‌کنند که مشتری باید به مدت طولانی، ماه به ماه هزینه‌ای را جهت استفاده از خدمات آنها پرداخت کند. از آنجا که ارزش تک تک مشتری‌ها برای فعالان در این صنایع بسیار زیاد است، گوگل ادز هم هزینه بیشتری را برای هر کلیک دریافت می‌کند. در مقابل این صنایع، کلمات کلیدی مربوط به صنعت الکترونیک است که تنها حدود 0.83 دلار هزینه در بردارند.

البته توجه به این نکته ضروری است: با اینکه صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید یک عامل مؤثر در تعیین هزینه به ازاء هر کلیک است، اما تنها عامل مؤثر نیست. مکان جغرافیایی کسب و کارتان نیز بر هزینه تبلیغات در گوگل تأثیر خواهد گذاشت، زیرا در مکان‌های مختلف توانایی افراد (مشتریان بالقوه) برای خرج کردن پول متفاوت است.

میانگین هزینه به ازاء کلیک در گوگل ادز بر اساس کشور

میانگین هزینه به ازاء کلیک در گوگل ادز بر اساس کشور
میانگین هزینه به ازاء کلیک در گوگل ادز بر اساس کشور

هزینه تبلیغات در گوگل ادز برای کشورهایی که هزینه زندگی در آنها به طور معمول بالاست، معمولاً بالاتر از کشورهای دیگر است. برای مشاهده آمار مربوط به تبلیغات در موتورهای جستجو در کشورهای مختلف، اینجا را کلیک کنید. این آمار ترکیبی از هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز، بینگ ادز و سایر موتورهای جستجو می‌باشد.

هزینه تبلیغات در این کشورها بالاتر است زیرا مردم قدرت خرید و توان خرج کردن بالاتری دارند، به همین دلیل، تبلیغ‌کنندگان معمولاً نرخ بالاتری از تبدیل (conversion) را به دست می‌آوردند و سفارش‌های بیشتری را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند.

متوسط هزینه به ازاء هر کلیک با توجه به دستگاه (موبایل یا دسکتاپ)

متوسط هزینه به ازاء هر کلیک با توجه به دستگاه (موبایل یا دسکتاپ)
متوسط هزینه به ازاء هر کلیک با توجه به دستگاه (موبایل یا دسکتاپ)

آمار مربوط به نمایش و جستجوی تبلیغات در موتورهای جستجو نشان می‌دهد که معمولاً کلیک‌ها در موبایل ارزان‌تر هستند. در سه ماهه اول سال 2019، میانگین هزینه به ازاء هر کلیک (CPC) موبایل برای یک تبلیغ دیجیتال 0.42 دلار بود، در حالی که هزینه کلیک دسکتاپ به طور متوسط 0.73 دلار بود.

با استفاده از داده‌هایی که ارائه شدند، شما می‌توانید برآورد خوبی از هزینه تبلیغات خود در گوگل داشته باشید. اما اگر بخواهید بدانید که یک کمپین تبلیغاتی در گوگل چقدر برای شما هزینه خواهد داشت، بررسی میانگین‌ها کافی نخواهد بود. در واقع، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات هنگام راه‌اندازی یک کمپین پرداخت به ازاء هر کلیک، شروع کردن کمپین بدون انجام تحقیقات کافی و مناسب است.

شما، بر اساس صنعتی که در آن فعال هستید، می‌توانید از چند سنت تا بیست دلار برای یک کلیک هزینه کنید، اما باید این را هم در نظر داشته باشید که در یک صنعت خاص هم، تفاوت‌های زیادی در هزینه کلیدواژه‌ها و میانگین هزینه به ازاء هر کلیک می‌تواند وجود داشته باشد. فراموش نکنید که برای دسترسی به داده‌های مرتبط‌تر، لازم است در مورد کلیدواژه‌هایی که محتمل است بیشتر در منطقه جغرافیایی کسب و کارتان جستجو شوند نیز تحقیق کنید.

چگونه هزینه تبلیغات در گوگل را با برنامه‌ریز کلیدواژه (Keyword Planner) پیش‌بینی کنیم؟

چگونه هزینه تبلیغات در گوگل را با برنامه‌ریز کلیدواژه (Keyword Planner) پیش‌بینی کنیم؟
چگونه هزینه تبلیغات در گوگل را با برنامه‌ریز کلیدواژه (Keyword Planner) پیش‌بینی کنیم؟

برای پیش‌بینی بودجه تبلیغات خود، ابتدا باید بدانید که هزینه تبلیغتان چقدر خواهد بود. برای شروع، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط در کسب‌وکار خود را تهیه کنید. سعی کنید این لیست شامل کلیدواژه‌هایی باشد که افراد به طور معمول جستجو می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک گل‌فروشی اداره می‌کنید، باید عبارت‌هایی مانند “تحویل گل در محل” یا “گل‌فروشی محلی” را در لیست خود داشته باشید. اما اگر کلیدواژه‌های مرتبط به ذهنتان نمی‌رسند، می‌توانید از برنامه‌ریز کلیدواژه (Keyword Planner) در گوگل ادز استفاده کنید.

پیش‌بینی هزینه کلیدواژه‌ها در گوگل ادز

پیش‌بینی هزینه کلیدواژه‌ها در گوگل ادز
پیش‌بینی هزینه کلیدواژه‌ها در گوگل ادز

به‌منظور پیش‌بینی هزینه تبلیغ در گوگل ادز، کلیدواژه‌های موردنظر خود را وارد کنید، و اگر از برنامه‌ریز کلیدواژه گوگل استفاده می‌کنید، کلیدواژه‌های مرتبط را تیک بزنید تا انتخاب شوند. بعد از افزودن کلیدواژه‌ها می‌توانید برآوردی از هزینه کمپین خود را مشاهده کنید. برای این کار، بر روی لینک Plan overview در منوی کنار صفحه‌ کلیک کنید.

ابزار پیش بینی هزینه کمپین در گوگل ادز تقریباً مانند یک ماشین‌حساب عمل می‌کند. مثلاً اگر برای یک کمپین 5 کلمه کلیدی را ایجاد کرده باشید، ممکن است متوسط هزینه برای شما 3.18 دلار پیش‌بینی شود. اما از آنجا که ابزار پیش بینی گوگل محدودیت‌های بودجه‌ای را در نظر نمی‌گیرد، این مبلغ می‌تواند کمی بیشتر یا کمتر از هزینه واقعی باشد.

سخن آخر

هنگامی که تصمیم می‌گیرید از پلتفرمی مانند گوگل ادز استفاده کنید، حتماً باید مبلغی را هزینه کنید. استفاده از این پلتفرم بدون صرف پول امکان‌پذیر نیست. اما کم کردن مبلغی از بودجه یک کسب و کار و صرف کردن آن برای تبلیغات هم همیشه کار آسان و دلخواهی نیست. خوشبختانه راه‌هایی برای ایجاد بودجه گوگل ادز از مقدار خیلی اندک وجود دارد.

ابتدا لازم است تحقیق کنید که هزینه کلیدواژه‌های شما چقدر خواهد شد. به‌این‌ترتیب، خواهید دانست که چقدر پول برای گوگل ادز باید کنار بگذارید، و تا حدی خواهید دانست که هزینه گوگل ادز چقدر است. هنگامی که کار تحقیق به پایان رسید، می‌توانید بودجه خود را به‌سرعت حسابرسی کنید:

  1. در حال حاضر پول شما صرف چه کارهایی می‌شود؟
  2. در حال حاضر از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید؟
  3. آیا از ابزار یا پلتفرم خاصی استفاده می‌کنید که هزینه زیادی در بر دارد و نتیجه‌بخش نیست؟
  4. آیا می‌توانید یکی از ابزارها یا پلتفرم‌ها را کنار بگذارید و به جایش از گوگل ادز استفاده کنید؟
  5. آیا می‌توانید خودتان هفته‌ای 5 ساعت زمان صرف کنید تا مجبور نباشید هزینه‌ای برای کار با گوگل ادز بپردازید؟

اکنون زمان آن رسیده که از پولتان به طور کارآمدتری استفاده کنید.

با بودجه‌ای اندک شروع کنید، حتماً کمپین‌هایتان را با دقت تحت نظر داشته باشید و بعد، اگر احساس کردید تبلیغات در گوگل می‌تواند ثمربخش باشد، بودجه و زمان را دو برابر کنید.

امتیاز شما با موفقیت ثبت شد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط