آخرین مقالات

پورتال یا پرتال کدام صحیح است ؟

  1. Home
  2. /
  3. آموزش طراحی سایت
  4. /
  5. پورتال یا پرتال کدام...

احتمالا شما هم برای اولین باریکه می خواستیم کلامه Portal رو به فارسی بنویسید، شک کردید که پورتال یا پرتال صحیح می باشد. درواقع می توانیم خیلی سریع به شما بگوییم که هردوی این ها درست و صحیح هستند ولی ما در سایت کد سئو ترجیح می دهیم پرتال بنویسیم 🙂

ریشه واژه پورتال

واژه پرتال به معنی دروازه یا دریچه در زبان فارسی ترجمه می شود و این به معنی وارد شدن به یک دریچه دیگر از آنچه که هستید را می دهد. پورتال یا پرتال که در زبان فارسی هردوی آن به کار می رود، به هر نحوی که نگارش شود هیچ تفاوتی ندارد و تنها در ظاهر نوشتاری تفاوت خواهند داشت.

پورتال یا پورتال معمولا به سایت هایی گفته می شوند که برای مدیریت محتوا استفاده و معمولا به صورت شخصی سازی برای افراد خاص و عموم نوشته می شود. حال این پورتال ممکن است توسط CMS های رایگان همچون وردپرس ساخته شده باشد و یا افرادی مثل تیم قدرتمند شرکت کدسئو این پرتال ها را به صورت حرفه ای و کاملا تخصصی با زبان های مختلف برنامه نویسی کرده باشند.

پورتال ها معمولا تحت وب هستند، یعنی با استفاده از اینترنت می توان به آنها دسترسی پیدا کنید و از سرتاسر دنیا به آن دسترسی داشته باشید. البته اگر این سیستم پرتال ها را محدود به یک منطقه جغرافیای خاص نکرده باشید و سایر کشورها هم مجوز ورود به سایت شما را داشته باشند.

واژه پورتال، صحیح تر از واژه پرتال

همانطور که در ابتدای مقاله پورتال یا پرتال به این موضوع اشاره کردیم، واژه پورتال، صحیح تر از واژه پرتال می باشد و بیشتر عموم مردم از این واژه استفاده می کنند. البته شاید واژه پرتال در نگارش راحت تر و کمی کوتاه تر باشد ولی در بین عموم مردم پورتال درست تر به نظر رسیده است.

بررسی دقیق تر درباره واژه portal

تیم codoseo با بررسی های دقیقی که در این باره انجام دادند به این نتیجه رسیدند که سایر مردم واژه پورتال را بیشتر در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ می کنند و از این رو می توان برنده اصلی این نبرد را پورتال دانست.

بررسی دقیق تر درباره واژه portal
بررسی دقیق تر درباره واژه portal

تیم کدسئو حتی واژه portal را در گوگل هم سرچ کرد تا نظر گوگل را هم در این زمینه بررسی کند.

شاید بیشتر از آنکه لازم باشد به نام این دو توجه کنیم لازم است تا با ماهیت و دلیل استفاده از آن دقت کنیم.

درواقع پرتال ها دارای انواع گوناگونی می باشند که بسته به نوع فعالیت هر سازمان یا شرکت می تواند انتخاب شود.همچنین پورتال ها می توانند به صورت آماده، نیمه آماده و یا کاملا شخصی سازی شده باشند.

شما عزیزان می توانید برای سفارش پرتال از سایت کدسئو سفارش خود را انجام دهید.

در ادامه مقاله پورتال یا پرتال کدام صحیح است ؟ ما این واژگان را در گوگل ترندز هم جستجو کردیم تا بررسی دقیق تری را بتوانیم به شما عزیزان ارائه دهیم.

همچنین لازم به ذکر است شما می توانید در سایت گوگل ترندز میزان هر کلمه جستجو شده در گوگل را بررسی نمایید.

واژه پورتال، صحیح تر از واژه پرتال
واژه پورتال، صحیح تر از واژه پرتال


سفارش ساخت سایت

کلام آخر

ما امروز در مرکز دانش کدسئو به بررسی دقیق اینکه واژه پرتال صحیح می باشد یا واژه پورتال پرداختیم و در این رابطه با کمی تحقیق در سایت های مختلف و ابزارهای گوگل به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از واژه پورتال استفاده نماییم.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط