آخرین مقالات

آموزش دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام و بازگرداندن آن

  1. Home
  2. /
  3. مقالات کُدُ سئو
  4. /
  5. آموزش دی اکتیو موقت...

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، این پلتفرم ارتباطی با هدف استفاده برای نمایش عکس ها و کارهای تصویری هنرمندان راه اندازی شد ولی بعد از مدتی کم کم میان عموم مردم به محبوبیت رسید. در حال حاضر افراد زیادی از اینستاگرام به عنوان پیج شخصی برای به اشتراک گذاردن عکس ها و مطالب خصوصی خود استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از آن به عنوان یک ابزار در راستای پیشبرد کسب و کار خود بهره می برند و اقدام به عرضه خدمات یا کالا می کنند.

اگر در اینستاگرام اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کرده باشید یا به عنوان یک بلاگر در اینستاگرام مشغول به فعالیت باشید، حتماً متوجه شده اید که برای حضور مؤثر و موفق در این شبکه اجتماعی، به ناچار باید به طور تمام وقت فعالیت کنید؛ از این رو ممکن است از ادامه فعالیت در اینستاگرام خسته شوید، از طرفی حتی اگر یک پیج شخصی با فالورهای محدود هم داشته باشید، ممکن است گاهی حضور در اینستاگرام برایتان کسالت بار شود. در این صورت چاره چیست؟ شاید اولین راه حلی که به ذهن برسد، حذف یا پاک کردن اکانت اینستاگرام باشد.

دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام
دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام

در اینستاگرام شما امکان پاک کردن اکانت خود را دارید ولی اگر آن را به طور دائمی پاک کنید، دیگر امکان برگرداندن آن وجود ندارد و شما حتی دیگر به همان نام کاربری نیز نمی توانید یک اکانت مشابه درست کنید. خوشبختانه این اپلیکیشن یک راه حل دیگر نیز ارائه داده است که در اصطلاح به آن دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام می گویند. در این مقاله شما را با این راه دوم آشنا می کنیم و چگونگی انجام آن و دیگر مطالب مرتبط به آن را خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید.

دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به چه معناست؟

دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به چه معناست؟
دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به چه معناست؟

وقتی شما اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو می کنید، به این معنا است که اکانت شما از دسترس خارج می شود. به عبارت دیگر، افرادی که شما را دنبال (فالو) کرده اند، قادر نخواهند بود نام اکانت شما را در لیست دنبال شده های (فالوئینگ) خود ببینند و در نتیجه نمی توانند شما را پیدا کنند.

درست است که با دی اکتیوکردن اکانت اینستاگرام، شما آن را برای مدتی ناپدید می کنید ولی هر گاه که مجدداً اراده کنید، یک روز بعد یا یک سال بعد، می توانید اکانت خود را بازگردانید. خوشبختانه پس از اینکه مجدداً اکانت خود را اکتیو کنید، خواهید دید تمام اطلاعات شما اعم از عکس ها، نام کاربری، بایو پیج اینستاگرام و… سر جای خود هستند و دنبال کننده (فالور) و دنبال شده های (فالوئینگ) شما نیز به همان صورت پیش از دی اکتیو کردن اکانت، وجود دارند.

دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام دقیقاً شبیه این است که برای مدتی به سفر بروید و هرگاه دلتنگ خانه شدید یا از ادامه سفر منصرف یا پشیمان شدید، بتوانید به خانه خود به همان شکلی که بوده بازگردید.

چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟
چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام کار ساده ای است و مراحل پیچیده ای ندارد. شما به راحتی با انجام چهار مرحله می توانید اکانت خود را دی اکتیو کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

متأسفانه برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام نمی توانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید، از این رو با استفاده از مرورگر موبایل یا سیستم کامپیوتر خود وارد لینک Instagram.com شوید. وقتی با استفاده از اینستاگرام دسکتاپ وارد این اپلیکیشن شوید، با صفحه اصلی اینستاگرام یعنی جایی که می توانید پست ها و استوری های دنبال شده های (فالوینگ) خود را بیابید، رو به رو خواهید شد.

پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش کنید.

پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش کنید.
پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش کنید.

برای دیدن پروفایل خود می توانید روی آیکنی که در گوشه سمت راست صفحه به شکل نمایی از یک آدمک، وجود دارد کلیک کنید و سپس روی گزینه Edit Profile که در یک کادر در کنار نام کاربری شما قرار دارد، کلیک کنید.

نکته: چنانچه آیکن آدمک را در صفحه اصلی اینستاگرام خود ندیدید، روی عکس پروفایل خود که درست در همان محل قرار دارد (گوشه سمت راست بالا) کلیک کنید و از منویی که باز می شود، گزینه Profile را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Edit Profile که در کادری در کنار نام کاربری شما قرار دارد، کلیک کنید.

اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت، غیرفعال کنید.

اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت، غیرفعال کنید.
اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت، غیرفعال کنید.

بعد از کلیک روی گزینه Edit Profile، وارد صفحه دیگری می شوید، در این صفحه روی گزینه Temporarily disable my account که در گوشه پایین، سمت راست به رنگ آبی وجود دارد، کلیک کنید. ممکن است در هنگام کلیک روی این دکمه شک و دودلی وجود شما را فرا بگیرد ولی مطمئن باشید که هر گاه بخواهید دوباره می توانید اکانت خود را اکتیو یا فعال کنید.

ارائه توضیحات

ارائه توضیحات
ارائه توضیحات

در این مرحله اینستاگرام از شما علت دی اکتیو کردن اکانت را جویا خواهد شد. در منوی بازشو این قسمت موارد متعددی به طور پیش فرض نوشته شده است که شما می توانید با توجه به مورد خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید، برخی از این دلایل عبارتند از can’t find people to follow (نمی توانم افرادی را که مایل هستم، بیابم و دنبال کنم)، too many ads (حجم تبلیغات کلافه کننده است.) یا just need a break (به استراحت نیاز دارم.). اگر دلیل اینکه شما می خواهید اکانت خود را دی اکتیو کنید در این لیست وجود ندارد، می توانید روی گزینه something else (به دلایل دیگر)، کلیک کنید. در این صورت، اینستاگرام پرسش های بیشتری از شما نخواهد کرد.

معمولاً اینستاگرام این پرسش ها را می پرسد تا بتواند از پاسخ های کاربران برای بهتر شدن محیط اینستاگرام استفاده کند، به عنوان مثال اگر تعداد زیادی از کاربران اکانت خود را به دلیل زیاد بودن تعداد تبلیغات دی اکتیو کنند، ممکن است اینستاگرام نمایش تبلیغات خود را محدود کند.

پس از انجام مراحل گفته شده، باید پسورد یا کلمه عبور خود را وارد کرده و به این وسیله درخواست خود برای غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام خود را تأیید کنید و سپس مجدداً باید تأیید کنید که خواهان دی اکتیو کردن اکانت خود هستید تا اکانت شما به طور کامل دی اکتیو شود.

برگرداندن اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده اینستاگرام به چه صورت می باشد ؟

برگرداندن اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده
برگرداندن اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده

مسلماً وقتی به هر دلیلی می خواهید برای مدتی از اینستاگرام دور بمانید، دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام فکر بسیار خوبی است خصوصاً که خوشبختانه برگرداندن یک اکانت دی اکتیو شده نیز کار بسیار آسانی است.

تنها کافی است اجازه دهید 24 ساعت از زمان دی اکتیو کردن اینستاگرام بگذرد؛ بعد از گذشت این مدت زمان، می توانید مانند همیشه و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور، به اکانت خود وارد شوید. به این صورت اینستاگرام سریعاً شما را شناسایی می کند و اکانت شما در یک چشم بر هم زدن مجدداً اکتیو می شود.

دی اکتیو کردن مجدد اکانت اینستاگرام

دی اکتیو کردن مجدد اکانت اینستاگرام
دی اکتیو کردن مجدد اکانت اینستاگرام

همان طور که گفتیم، برای اینکه اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده شما مجدداً اکتیو شود، حداقل باید یک روز منتظر بمانید. چنانچه بعد از اکتیو شدن اکانت خود، مجدداً بخواهید آن را دی اکتیو کنید هم باید یک روز صبر کنید.

در واقع شما تنها هفته ای یک بار می توانید اکانت خود را دی اکتیو کنید؛ اینستاگرام این محدودیت را به این منظور لحاظ کرده است که کاربران از امکان دی اکتیو کردن اکانت خود سوء استفاده نکنند. حتی گاهی دیده شده برخی از افراد که به صورت متعدد اکانت خود را دی اکتیو و مجدداً اکتیو می کنند، ممکن است برای هر بار دی اکتیو کردن مجبور شوند بیش از یک هفته منتظر بمانند.

از طرفی اگر از جمله کسانی هستید که ماهی دو تا سه بار اکانت خود را دی اکتیو می کنند، بهتر است به طور کلی اکانت خود را حذف کنید. هم چنین اگر این کار را زیاد انجام دهید ممکن است اکانت شما در خطر بیفتد و خود اینستاگرام اکانت شما را غیرفعال کند که در این صورت بازیابی آن بسیار دشوار خواهد بود.

نکاتی در مورد اکانت دی اکتیو شده

نکاتی در مورد اکانت دی اکتیو شده
نکاتی در مورد اکانت دی اکتیو شده

اگر اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید، در واقع تمامی اطلاعات آن را ذخیره می کنید و بعد از اینکه اکانت شما مجدداً اکتیو شود، تمام اطلاعات شما بازیابی می شود. وقتی اکانت خود را دی اکتیو می کنید، در حقیقت آن را از دسترس دنبال کنندگان (فالورهای) خود خارج می کنید و این بدان معنی است که دنبال کنندگان شما، پیج شما را در فهرست فالوینگ خود نخواهند دید. به بیانی دیگر، از آنجایی که فالورهای (دنبال کنندگان) شما نمی توانند شما را پیدا کنند، پس نمی توانند شما را هم آنفالو کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از کاربرانی که نمی توانند به میزان کافی وقت برای اکانت خود بگذارند یا امکان استفاده از آن را برای مدتی نخواهند داشت ترجیح می دهند که اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنند تا دنبال کنندگان آن ها نتوانند اقدام به آنفالو پیج مذکور کنند. در اینستاگرام معمولاً اکانت هایی که فعالیت دائم و مرتبی ندارند، از سوی کاربران آنفالو می شوند چراکه کاربران به دنبال محتوای جدید و به روز هستند، بنابراین دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام راه مناسبی است برای کسانی که نمی توانند برای مدتی محتوای مناسب تولید کنند.

ممکن است این سوأل برای شما پیش بیاید که چرا با وجود دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام، بعد از اکتیو کردن مجدد اکانت، تعداد دنبال کنندگان شما کمتر از سابق شده است.

علت این مسأله به این باز می گردد که ممکن است در زمانی که شما اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کرده اید، ممکن است بسیاری از دنبال کنندگان شما، اکانت خود را پاک کرده باشند یا آن ها هم اکانت خود را دی اکتیو کرده باشند، در این صورت طبعاً از لیست دنبال کنندگان اکانت شما حذف می شوند و در صورتی که آن ها اکانت خود را دی اکتیو کرده باشند، چنانچه مجدداً آن را اکتیو کنند، در فهرست دنبال کنندگان شما ظاهر خواهند شد.

بازیابی اکانت پاک شده اینستاگرام چگونه امکان پذیر است ؟

بازیابی اکانت پاک شده اینستاگرام
بازیابی اکانت پاک شده اینستاگرام

چنانچه به طور دائمی اکانت اینستاگرام خود را پاک کرده باشید، متأسفانه امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت. در واقع نه اکانت شما و نه نام کاربری شما قابل بازیابی و استفاده مجدد است و باید به طور کل آن ها را فراموش کنید و اکانت دیگری با یک نام کاربری دیگر بسازید. ولی اگر اکانت خود را به طور موقت پاک کرده باشید، می توانید آن را بازیابی کنید، به همین منظور تنها کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش بازیابی اکانت اینستاگرام حذف شده به صورت موقت

روش بازیابی اکانت اینستاگرام حذف شده به صورت موقت
روش بازیابی اکانت اینستاگرام حذف شده به صورت موقت

برای بازیابی اکانت اینستاگرامی که به طور موقت پاک شده است، باید وارد اکانت خود شوید. البته به همین سادگی نمی توانید این کار را انجام دهید؛ در واقع باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را روی گوشی موبایل یا کامپیوتر باز کنید و نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید. متأسفانه در این شرایط اینستاگرام از شما خواهد خواست که کلمه عبور خود را ریست (تنظیم مجدد) کنید.

در صورتی که نتوان وارد اینستاگرام شد، باید چگونه عمل کرد؟

در صورتی که نتوان وارد اینستاگرام شد، باید چگونه عمل کرد؟
در صورتی که نتوان وارد اینستاگرام شد، باید چگونه عمل کرد؟

اگر اینستاگرام به شما اجازه ورود به اکانت را نمی دهد، باید از گزینه Get help signing in استفاده کنید. اگر از طریق کامپیوتر وارد اکانت اینستاگرام خود شده اید، در کادر کلمه عبور، واژه Forgot? را خواهید دید. روی این گزینه کلیک کنید تا کار بازیابی کلمه عبور شما شروع شود. با بازیابی یا ریست کلمه عبور می توانید وارد اکانت خود شوید.

اگر اکانت اینستاگرام هک شد، باید چگونه عمل کرد؟

اگر اکانت اینستاگرام هک شد، باید چگونه عمل کرد؟
اگر اکانت اینستاگرام هک شد، باید چگونه عمل کرد؟

این روزها شاهد این هستیم که اکانت کاربران بسیاری هک می شود، بنابراین اگر اکانت اینستاگرام شما هک شد، مراحلی را که در ادامه توضیح می دهیم، دنبال کنید:

  1. به قسمت Instagram Help Center برای اکانت های هک شده بروید، در این قسمت یک فرم وجود دارد.
  2. در بخش اول این فرم تحت عنوان whose account is hacked گزینه My account را انتخاب کنید.
  3. در بخش بعدی این فرم، no را انتخاب کنید که در واقع به این معنی است که شما از طریق ایمیل هم نمی توانید وارد اکانت خود شوید.
  4. آدرس ایمیلی متفاوت با آنچه قبلاً به اینستاگرام معرفی کرده اید، وارد کنید.
  5. نام کاربری اکانت حک شده خود را وارد کنید.
  6. آدرس ایمیلی را که برای راه اندازی اکانت خود استفاده کرده اید، وارد کنید و گزینه This account includes pictures of me را انتخاب کنید.
  7. روی گزینه Someone I don’t know کلیک کنید.
  8. در پاسخ به این سوأل که چگونه به اکانت شما دست یافته اند نیز گزینه Not sure را انتخاب کنید.

پس از اینکه این فرم را تکمیل کردید، برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد و اینستاگرام از شما اطلاعاتی را خواهد خواست تا مطمئن شود اکانت مذکور واقعاً به شما تعلق دارد. چنانچه اطلاعات مورد نظر را برای اینستاگرام ارسال کنید، اکانت شما ظرف 24 تا 72 ساعت بازیابی خواهد شد.

سخن آخر
سخن آخر
سخن آخر

امروزه اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی به شمار می رود. برای استفاده بهینه از این پلتفرم، بهتر است اطلاعات مفیدی راجع به عملکرد آن و امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار ما قرار داده است، داشته باشیم. یکی از این امکانات، دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام است. چنانچه در نظر دارید به هر دلیلی فعالیت یا حضور خود را برای مدتی در اینستاگرام محدود کنید، بهتر است از امکان دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنید چراکه هر گاه تمایل داشته باشید می توانید به سادگی اکانت خود آن را بازگردانید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط